„Fijat“ planira da u Srbiji proizvodi mali TERENAC: Evo kako će izgledati

Novi model

foto: Jonathan Machado / Promo

“Fijat” će od 2019. godine proizvoditi novi model u Kragujevcu, tvrde svetski mediji specijalizovani za praćenje auto-industrije.

Novi model iz Kragujevca bio bi mali terenac, verovatno baziran na sestrinskom modelu “džip renegejd” iz “Fijat Krajsler automobili grupe”. Novi model, koji se vodi pod radnom oznakom X6U, pripadao bi B-SUV segmentu, koji je trenutno među najprodavanijima u svetu i kome su se okrenuli mnogi proizvođači, poput “Opela” sa “mokom” ili “Sitroena” sa modelom “C3 aircross”.

Terenac iz Šumadije popunio bi prostor između manje “fijat pande 4×4” i većeg “fijata 500x”. Imao bi dužinu do četiri metra i najverovatnije bi sledio novi korporativni izgled koji imaju “fijat tipo” i “fijat argo”, koji se zasada prodaje samo u Brazilu. Inače, italijanski mediji navode da bi “argo”, koji je naslednik “punta” i koji bi po dimenzijama bio sličan novom B-SUV modelu, mogao da stigne u Evropu već sledeće godine, ali ne pominju gde bi se proizvodio. Kako je “Blic” pisao, i ovaj automobil mogao bi da bude jedna od opcija za proizvodnju u Kragujevcu.

Italijanski mediji navode da postoje dva scenarija za uvođenje novog modela. Prema jednom, novi B-SUV bi se u Kragujevcu proizvodio paralelno sa postojećim modelom “500L”, a prema drugom, u nekom trenutku bi ga nasledio i sva proizvodnja bi se preorijentisala na novi model. Razlog za ovaj drugi scenario je to što segment MPV automobila, kojima pripada i “500L” beleži pad prodaje, premda je kragujevački “fijat” i dalje najprodavaniji u svom segmentu u Evropi. To su već učinile neke kompanije, poput “Forda”, koji je odustao od proizvodnje “B-maxa” u Rumuniji i uveo model “ekosport”, koji je takođe B-SUV, u tu fabriku. Slično je uradio i “Opel”, koji je odustao od “merive” i prešao na “moku” i “kroslend”.

Ukoliko se novi model i “500L” budu paralelno proizvodili, kapacitet fabrike u Kragujevcu biće potpuno iskorišćen. Kragujevačka fabrika ima kapacitet nešto veći od 185.000 automobila godišnje, a u prošloj godini proizvedeno je 85.000 vozila. Kragujevčani su vrh prodaje dostigli 2014, kada je prodato više od 116.000 automobila.

“Fijat” je ove godine redizajnirao “500L”, a da će nivo proizvodnje biti sličan kao prošle godine, najavio je krajem 2016. Fabricio Renci, finansijski direktor kragujevačke fabrike.

– U 2016. godini u Kragujevcu je proizvedeno 85.000 jedinica, a u 2017. godini očekujemo isti nivo proizvodnje ili možda neku jedinice više – izjavio je Renci. Na pitanje da li će i kada “Fijat” uvesti novi model u Kragujevac, Renci je rekao da će o tome govoriti “kada dođe vreme”.

– U ovom trenutku ne možemo da govorimo o novom modelu, ali čim budemo imali više informacija iz centrale u Torinu, obavestićemo domaću javnost – izjavio je tada Renci.

U “Fijatu” nisu do zaključenja broja imali komentar na informacije stranih medija da će kragujevačka fabrika dobiti novi model 2019. godine.

Tokom štrajka zaposlenih u FCA Srbija spekulisalo se da bi ta kompanija mogla da se povuče iz Srbije, međutim, ti navodi su demantovani, a početak proizvodnje redizajniranog “500L” i mogućnost uvođenja novog modela potvrđuju da je proizvođač iz Torina dugoročno zainteresovan za Srbiju.

B-SUV segment među automobilima, kome bi trebalo da pripada novi model koji bi mogao da se proizvodi u Kragujevcu, prethodnih godina imao je dramatičan rast prodaje. Samo u prvoj polovini ove godine prodaja B-SUV automobila u Evropi porasla je za 10 odsto u odnosu na isti period prošle godine, na čak 853.000 prodatih vozila.

Španski mediji: „Fijat primo“

Pored terenca, mediji najavljuju i jedan manji model iz „Fijata“. Portal „Internešenel biznis tajms“ piše da će italijanski gigant uskoro lansirati naslednika „fijat punta“ pod nazivom „fijat primo„, čija će se masovna proizvodnja odvijati u Srbiji za evropsko tržište.

Zvanična informacija o nasledniku će biti objavljena već ovog meseca, a njegova prodaja na evropskom tržištu je planirana za početak 2018. godine, piše portal. Novi model će se bazirati na X6H platformi koju koristi „fijat argo“, a čija proizvodnja se odvija u Brazilu.

Ipak, „primo“ neće biti redizajnirana verzija „arga“, već bi trebalo da pretrpi brojne izmene koje se tiču komfora, upravljanja i bezbednosti. Trebalo bi da ima isti motor kao „argo“, koji je u Brazilu opremljen sa „Firefly'“ 1,0-litarskim i 1,3-litarskm motorima, koji se proizvode u Poljskoj.

Španski mediji su izvestili da će se proizvodnja ovog modela odvijati u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu.

(Blic.rs)

Share this post: