Google i Facebook se spremaju za novu tehnološku tranziciju!

Mark Zakenberg Fejsbuk

Mark Zakenberg Fejsbuk

Nakon što su se prilagodili tranziciji s PC-a na mobilne uređaje, tehnološke kompanije sada se pripremaju za novu tranziciju – veštačku inteligenciju i virtuelnu stvarnost.

Tehnološki gigant Google najpoznatiji je po svom pretraživaču koji mu je doneo milijarde dolara, a Facebook je potpuni vladar društvenih mreža.

Ipak, iako je ‘core business’ ovih kompanija danas u suštini drugačiji, obje imaju slične planove za budućnost i ‘napašće’ ista, odnosno slična tržišta.

Facebook i Google trenutno vode ‘rat za budućnost tehnologije’, a njihova bitka odvijaće se tokom sledećih desetak godina, piše magazin Business Insider.

Kao što je poznato, Mark Zakerberg je pre pola godine objavio plan za sledeću deceniju Facebooka prema kojem će ceo svet biti povezan, ljudi će razgovarati s računarima s veštačkom inteligencijom kao što danas pričaju međusobno, a naočare za virtualnu stvarnost koristiće podjednako često kao pametne telefone.

Na nedavnoj Googleovoj konferenciji na kojoj se najviše govorilo o Pixel pametnim telefonima, predstavnici ove kompanije stavili su veliki naglasak na veštačku inteligenciju i virtuelnu stvarnost, što su tržišta kojima želi da dominira i Zakerberg.

Facebook i Google su trenutno najveći su konkurenti na tržištu online videa – Googleov YouTube je najpopularniji online video servis na svetu, ali u poslednje vremesve su popularniji video-snimci na Facebooku i Zakerberg ulaže velike napore da privuče što više brendova i oglašivača na video servis na “Fejsu”.

Ali, najveće ‘bitke’ ovih kompanija se tek očekuju na polju virtuelne stvarnosti i veštačke inteligencije – Googleov CEO Sundar Pičaj rekao je da njegova kompanija, koristeći veštačku inteligenciju, razvija ‘lični Google za svakog korisnika’, kako bi rezultati pretraživanja bili prilagođeni svakom korisniku ponaosob, dok Facebook veštačku inteligenciju koristi za personalizaciju news feeda na svojoj društvenoj mreži kako bi svakom korisniku prikazao upravo onaj sadržaj koji ih najviše zanima.

Što se virtualne stvarnosti tiče, Mark Zakerberg je pre nekoliko godina platio dve milijarde dolara za preuzimanje kompanije Oculus koja razvija VR naočare Rift, a kako hardverski zahtevi za VR postaju sve manji (odnosno računari koje ćemo moći da koristimo za VR sve jeftiniji), a aplikacije sve dostupnije, očekuje se da će milioni ljudi koristiti uređaje za uživanje u virtuelnoj stvarnosti.

Svoje VR naočare nedavno je predstavio i Google, pa one mogu da se koriste s Pixel pametnim telefonima, tako da ova kompanija ne želi da prepusti prednost Facebooku (ali i drugim kompanijama poput HTC-a, Sonyja itd.) na ovom tržištu.

Još jedna stvar koju Facebook i Google žele da omoguće jeste pristup internetu što većem broju korisnika (što je više ljudi šriom sveta povezano s mrežom, to će više ljudi koristiti Googleov pretraživač, Facebook i druge internet servise) – Google tako želi da dovede internet u mesta koja trenutno nisu povezana posebnim balonima, dok Facebookov plan povezivanja uključuje solarne dronove.

Ove dve kompanije se, dakle, već sada pripremaju za velike tehnološke promene – i Google i Facebook nastali su u vreme pre popularizacije bežičnog interneta i napravili uspešnu tranziciju s desktop računara na pametne telefone, a sada se pripremaju za promene na polju virtuelne stvarnosti i veštačke inteligencije.

(ZIMO.DNEVNIK.HR)

Share this post: