RECEPT ZA SLAVU, EVO KAKO VARAJU SA LAJKOVIMA: Tužna istina koja se krije iza popularnosti naših pevača i pevaljki!

you tube video

Veliki broj pregleda na Jutjubu gotovo da garantuje popularnost i dobru zaradu – ali ne može svaka pesma da privuče klikove stvarnih ljudi.

Zato se pevačice i pevači u Srbiji, regionu ali i čitavom svetu sve češće odlučuju za kupovinu pregleda, lajkova i komentara.

Nije jeftino, ali se i te kako isplati.

Milioni, milioni pregleda, Foto: Jutjub

Da li ste se nekad zapitali kako je moguće da pesma nekog našeg pevača ima duplo više pregleda od neke svetske zvezde?

Primera radi, pesma „Ti moje zlato“ Milice Todorović ima neverovatnih 80 miliona pregleda, dok Selin Dion, Erik Klepton niti Sting nikad nisu stigli do tih brojki.

Budući da čitav naš region ima 16,7 miliona korisnika interneta (dok, primera radi, samo Severna Amerika ima 320 miliona korisnika) nelogičnost postaje još veća.

Na ovaj primer je pažnju skrenuo, naš poznati komjuniti menadžer i stručnjak sa social media marketing, objasnivši da reč verovatno nije o pukoj slučajnosti već o sve popularnijoj taktici za dizanje popularnosti – kupovini Jutjub pregleda, pretplatnika i komentara.

– U pitanju je poznata taktika, kojoj se ne okreću samo naše regionalne zvezde, već i brojni svetski muzičari. Naime, ako imate dobar broj pregleda na Jutjbuu na nekoj pesmi, veća je verovatnoća da ćete dobiti bolje pare za nastup.

Jeste tužno, ali je istinito da niko ne gleda kvalitet same muzike, već je bitnije koliko ima klikova i kakav je spot – kaže Dabetić za „24 sata“.

Budući da i sam sarađuje sa jednom agencijom koja se bavi kupovinom lažnih pregleda, pretplatnika, lajkova, čak i komentara na bilo kom jeziku bivše Jugoslavije, i te kako je upućen u realno stanje stvari.

A ono glasi – slava u Srbiji ima jasno definisanu cenu. Za svakog mladog muzičara koji želi da se probije na javnoj sceni, jedan od prvih koraka je da uloži novac u pesmu i spot, a zatim da kupi odgovarajući broj pregleda.

– Za 35 evra možete da dobijete 1.000 pregleda na Jutjubu. Milion pregleda košta 1.000 evra, a postoje i paketi koji uključuju i komentare i pretplatnike.

Tako za 1.500 evra u paketu ide milion pregleda, 100 pretplatnika i određeni broj lajkova i komentara. Komentari mogu da budu na engleskom, ili na bilo kom od jezika bivše Juge – otkriva on.

Pitate se kako ti klikovi mogu pevaču ili pevačici da donesu zaradu?

Vrlo jednostavno i efikasno.

Vlasnici klubova, što u Srbiji što u dijaspori, i te kako gledaju koliko je neka pesma popularna na Jutjubu, pa će pre dati dobar novac pevačici koja ima pesmu sa 80 miliona slušanja, nego onoj koja ima 10 hiljada.

Ako ste, navodi Dabetić, uložili 10.000 evra u pesmu, spot, preglede i pojavljivanje u medijima, od nastupa u narednih šest meseci taj novac može da se vrati. Za one koji nastupaju u dijaspori, gde su i honorari i bakšiš daleko veći, novac može i da se udvostruči ili utrostruči.

Iako deluje primamljivo, ovo nije taktika kojoj pribegavaju svi pevači.

– O ovome se uglavnom ćuti, ali ima i onih koji javno kritikuju ovakav način probijanja na scenu. Vlado Georgijev je jedan od onih koji su javno kritikovali kupovanje lažnih pregleda i komentara.

Međutim, Jutjub bi uskoro trebalo da uvede promenu koja će značiti da se kao pregled računa samo ako ostanete na videu minut i po, što ne ide u prilog lažnim pregledima koji podrazumevaju samo otvaranje videa i zadržavanje oko 10 sekundi – ističe naš sagovornik.

Recept za slavu

Ako pevač ili pevačica izgleda lepo, zna koliko-toliko da peva i pričljiv je, onda je ovo plan koji uvek „pali“, ističe Dabetić:

– Napraviti kul pesmu, muziku, spot, sjajnu produkciju
– Kupiti lažne preglede
– Odraditi PR i gostovanja po emisijama – držati kontinuitet šest meseci pojavljivanje u novinama i u emisijama
– Dve do četiri svirke nedeljno
– Truditi se više van Srbije sa nastupima
– Plasirati PR sa nastupa van Srbije

(24Sata.rs)

Share this post: