ŽELITE LI DA BUDETE ZDRAVI?

Ovaj vodič će vam pomoći da nađete način da produžite svoj životni vek i da poboljšate vaše zdravlje,  da se osećate sjajno dok starite.

Hajde da počnemo sa najlakšim: produžite svoj životni vek sa sunčevim zracima.

Životni vek može da se produži sa jednostavnim izlaskom iz kuće. Vaša koža dobija sunčevu svetlost. Samim tim, vaše ćelije su podstaknute da proizvode više vitamina D. Esencijalan je za zdravlje kostiju, i ispostavilo se da je važan u depresiji, srčanim oboljenjima, dijabetesu.

U većini slučajeva, 15 minuta izlaganja svojih ruku i lica sunčevoj svetlosti tokom dana je sasvim dovoljno da unesemo dnevne potrebe vitamina D. Sunčeva svetlost takođe reguliše hormon melatonin, koji kontroliše vaš ciklus spavanja.

Životni vek se može produžiti ako se družite sa prijateljima i porodicom. Što ste više povezani sa nekim, vaše zdravlje je u boljem stanju. Imati pozitivne odnose sa suprugom, prijateljima i familijom je najbolji način povezivanja.

Ljudi koji imaju pozitivne odnose, verovatno se neće upuštati u rizične poslove, i više će brinuti o svom zdravlju. Imati ljude koji te vole u svojoj blizini je produkt zdravlja za vaš organizam. Jedan od načina da poboljšate svoje odnose je pričanje lepih priča. Priče koje ćemo pričati jedni drugima jača komunikaciju. Tako, da treba da odvojite više vremena za prijatelje i porodicu.

Produžite svoj životni vek tako što ćete se posvećivati dnevnom vežbanju. Zbog čega dnevno? Pa, nakon pažljivog razmatranja i preporuka od trenera, i tim da smo upućeni u to kako ljudi stvaraju navike, moramo da zaključimo da je obaveza koju namećete sebi kao dnevna vežba odličan način da produžite svoj životni vek, vaše zdravlje i vaš energetski nivo. Evo zašto:

Istraživanja su pokazala da ljudi koji vežbaju energično 3h nedeljno, imaju ćelije DNK koje su mlađe 9 godina, od ljudi koji nisu vežbali.

3 časa nedeljno je nešto malo više od 30 minuta dnevno.Najlakši način za stvaranje navike vežbanja je svakodnevno ponavljanje. Drugi razlog je da će svakodnevno vežbanje poboljšati vaš san i vaš energetski nivo. Zapamtite, svakodnevna vežba ne mora da znači odlazak u teretanu svakodnevno. Kućne vežbe, kao što su joga i  istezanje, mogu da budu neverovatno efikasne.

Činjenica da svakodnevno čišćenje zuba koncem može da produži vaš životni vek, zvuči čudno ali je istinito. Konac radi dve stvari: sprečava bolesti desni, što je očigledno i sprečava bolesti srca, što je ne tako očigledno. Šta se dešava u vašem organizmu kada imate hronično upaljene desni. Sem što su vaša usta dom za mnoge nove bakterije, šteti vašim arterijama na dva načina.

Bakterije odlaze u vaše arterije i stvaraju ploče ili začepljenja. Vaš organizam automatski šalje imuni odgovor na bakterije u ustima, i time uzrokuje upalu. To otežava srcu da radi svoj posao i može dovesti do srčanih oboljenja.

Životni vek se produžava i povećanjem konzumacije seksa. U jednom istraživanju se pokazalo da muškarci koji imaju veliki broj orgazama takođe imaju 50% smanjenje smrtnosti. Seks je polje za dobre i pozitivne odnose, a sa strane medicine, seks pokreće sve vrste endorfina i drugih hormona u telu.

Životni vek se može produžiti, sa ishranom,i to, u tri faktora: manje loših masti, više antioksidanasa i manja telesna težina. Ovo  bi trebalo da znači da jedemo mnogo povrća koje je pripremljeno na maslinovom ulju. Ljudi koji uzimaju dosta povrća u svoj organizam takođe su uneli mnogo antioksidanasa. Konačno, sa povrćem unosite veoma malo kalorija, a zdrava težina je vezana sa životni vek.

Životni vek može biti uništen stresom, putem direktnih stresova na vaše telo na duži vremenski rok. Može skratiti vaš životni vek putem negativnih emocija i ponašanja, koji su okidači stresa. Stres je čak povezan sa zdravstvenim problemima kao što su rak, srčana oboljenja, nesanica i nervoza.

Naučno dokazana tehnika koja će vam pomoći u borbi sa stresom je tehnika disanja, time trenirate svoje telo da ne reaguje na stresne događaje koji vas prate kroz život.  Druga, dugoročna tehnika relaksacije je meditacija. Učeći kako da meditirate, ne samo da smirujete svoj organizam, nego trenirate i vaš um. Odlična je za mentalni fitnes, koncetraciju i relaksaciju.

Medicinski testovi mogu da pomognu u ranom tretiranju bolesti, kada se još mogu lečiti i produžiti vaš životni vek. Svakako nije jedan od zabavnih načina da produžite svoj život ali bez sumnje, jedan od najefikasnijih načina da dodate zdrave godine svom organizmu. Sprečavanje bolesti je jedan od najboljih načina da produžite svoj život.

Gledanje televizije vas čini neaktivnim i to bi vas moglo dovesti do problema sa težinom. Dok gledate televiziju, jedete brzu hranu. Dokazano je da ljudi koji gledaju televiziju jedu mnogo više od onih koji to ne rade. Televizija vas čini nesocijalnim, kod kuće ste sami, umesto da razgovarate sa stvarnim ljudima, licem u lice.

Izbegavajte vesti i slične emisije i shvatićete da stvari i nisu tako loše kako vam prezentuje televizija. I na kraju, prosečna osoba provodi ispred televizora 1.400 časova godišnje. Zamislite da to vreme provedete na drugačiji način, kroz vežbanje, meditaciju, volontiranje, razgovor sa vašom decom.

Zaštitite svoj životni vek tako što nećete preduzimati nepotrebne rizike po vaš život i zdravlje.

Ovde je lista, i znamo da zvuči kao zakeranje, ali zapamtite: nosite pojas, vozite umerenom brzinom, izbegavajte situacije koje vas mogu dovesti do povreda, izbegavajte rizičan seks, izbegavajte nasilne situacije, nemojte pušiti i održavajte zdravu telesnu težinu.

Ako možete da uradite ove stvari ili ih već radite produžili ste svoj životni vek. Fokusirajte se na izbegavanje očiglednih rizika i opasnosti.

Ako vaše telo držite van nevolja, služiće vas mnogo vremena.

(Vestinet.rs)