HAMBURGERI OSVEŽENI HEMIKALIJAMA ODVEŠĆE VAS U SMRT

hamburger

Jeste li znali da McDonald’s zahteva da se “sveži list salate” obradi s dvanaestak različith hemikalija, kako bi se što duže zadržao “prirodni” ukus i boja?  Njihov krompir sadrži mleko i pšenicu, a prženje u ulju je pseudonim za ekstrakt govedine koji se stavlja u to “biljno ulje”.

U 119 država širom sveta postoji 31.000 “McDonald’s” restorana, koji zapošljavaju oko 1,5 miliona ljudi i dnevno poslužuju oko 58 miliona konzumenata te “hranjive” i “zdrave” hrane…

Mnogi ističu kako je “Mcdonald’s” hrana zapravo GMO hrana. McDonald’s u svetu godišnje potroši skoro 2 milijarde dolara samo na reklame i promocije pokušavajući stvoriti sliku o sebi kao  o “zelenoj” i “odgovornoj” kompaniji.

Nudeći bezvredne igračke i “primamljivu” ambalažu agresivnom reklamom pokušava privući decu, ali i njihove roditelje. Ali, iza nasmešene maske klovna Ronalda McDonalda pokušava se skriti istina…

A ISTINA JE…

… rečena jednom reklamom (objavljenom pre nepunih godinu dana) u kojoj se sugeriše da biste mogli umreti od hamburgera izMcDonald’s-a. Za spot koji će pokvariti apetit mnogim posetiteljima popularnog restorana odgovorna je skupina američkih doktora, okupljena u PCRM-u (Odboru za odgovornu medicinu).

 

Priča se odigrava u mrtvačnici gde žena plače pored mrtvog tela muškarca koji u ruci drži pola hamburgera. Zatim se oko njegovih golih stopala ocrtava logo McDonald’s-a i tekst „I Was Loving It“ („To sam voleo“) umesto poznatog slogana „I’m Loving It“ („To je ono što volim“).

Na kraju reklame čuje se glas koji govori: „Visok stepen holesterola, povišen krvni pritisak, srčani napadi… Večeras jedite vegetarijansku hranu“… Kao što pretpostavljate, uprava McDonald’s-a nazvala je taj spot skandaloznim, lažnim i nepoštenim.

PRAVA HRANA JE KVARLJIVA…

…i na kraju se počne “smanjivati” i ima svoj prirodni proces kvarenja; govedina pobuđavi, a hleb se sasuši. No, šta se događa s McDonald’s-ovom hranom? Čak i nakon godinu dana izgleda sveža i primamljiva kao na dan kada ste je kupili… To, naravno, nije normalno.
Jeste li znali da McDonald’s zahteva da se “sveži list salate” obradi s dvanaestak različith hemikalija, kako bi se što duže zadržao “prirodni” ukus i boja?  Njihov krompir sadrži mleko i pšenicu, a prženje u ulju je pseudonim za ekstrakt govedine koji se stavlja u to “biljno ulje”.

Ostao je poznat slučaj iz 2002. kada je grupa vegetarijanaca tužila “McDonald’s” jer su “vegetarijanske krompiriće” pekli u ulju koje sadrži goveđu mast. Tada je u javnost izašla i informacija kako čak i hrana vašeg psa sadrži manje masnoća, soli i šećera, za razliku od onih u McDonald’s-u pa je time i zdravija (da, pseća hrana je zdravija!).

Džejmi Oliver je napravio mali eksperiment sa decom i snimio kratki video o tome kako se prave “chicken nuggets” u McDonald’s-u.

ŠTA McDonald’s ČINI PRIRODNOJ OKOLINI?

Znate li koliko je krava potrebno da bi McDonald’s snabdeo svet hamburgerima? Prema podacima sa jednog od simpozijuma o štetnosti “fast food-a”, rezultati su sledeći:

Potrebno je oko 22 tone obrađenog mesa,  što u konačnom računu iznosi 952.285 krava godišnje! I to su samo podaci za SAD-e, gde je ostatak sveta?

Te krave se u najvećoj meri uzgajaju u Južnoj Americi, zbog čega su očišćena brojna područja tropskih prašuma koje su ključne za opstanak ljudi na zemlji (zbog snabdevanja kiseonikom i vodom).

Da ne spominjemo 2000 kvadratnih kilometara šuma koje se krče za dobijanje papira u koje serviraju svoju hranu (i to samo za jednu godinu!).

UPRKOS SVEMU, “KAO” – TRUDE SE

Pokušavaju sačuvati prirodnu okolinu kroz efektno  upravljanje električnom energijom, recikliranje, ponovnu upotrebu materijala i ekonomično korištenje vode u restoranima. U Evropi, primera radi, McDonald’s  reciklira biljnu mast i pretvara je u gorivo za dizel motor kamione.

Sa čak 25% smanjenja u potrošnji energije u restoranima u Čikagu u 2009. godini otvorili su restoran prototip – koji bi trebao biti uzor za sve McDonald’s restorane u svetu: iskorištavanje kiše, korištenje prirodnog svetla, izrada gornjih delova njihovih stolova od recikliranih materijala itd.

TAKOĐE…

Najavljene su promene, ove godine: “osiromašeni” Happy Meal trebao bi biti dostupan u svih 14.000 McDonald’s-a širom SAD-a.

McDonald’s se na taj korak odlučio nakon pritiska potrošačkih udruženja koja traže zdravije porcije za decu. Posebno traže da dečiji meniji budu s manje kalorija, uz značajnije smanjenje šećera i soli.

Nova dečija porcija pomfrita trebala bi sadržati oko 100 kalorija i serviraće se bez dodatnog umaka. Umesto toga će se obrok upotpuniti oguljenom jabukom. S tim bi se celi dečiji Happy Meal trebao smanjiti za oko 20 posto i imao bi nešto manje od 600 kalorija.

I ako niste pogledali film, “Super Size Me” – molim vas, pogledajte, NEĆE VAS OSTAVITI RAVNODUŠNIM!

(Intermagazin)

Share this post: