KODIRANI SIGNALI U DA VINČIJEVIM SLIKAMA?

Leonardo Da Vinči

Neke od novijih teorija o misterioznim Da Vinčijevim slikama pogledajte u nastavku i otkrijte koja je baš ona najlogičnija…

MONA LIZA

– Lice Mona Lize ja zapravo lice muškarca. Leonardo Da Vinči je toj slici napravio svoj prvi kod, rekao je prof. Silvano Vinćeti, predsednik italijanskog Nacionalnog odbora za vrednovanje istorijskog blaga, ujedno i lider naučno-tehničkog odbora za analizu ove čuvene slike koja se čuva u Luvru u Parizu.

– Sliku je Leonardo stvarao dvadesetak godina, rekao je prof. Vinćeti na konferenciji za novinare u Udruženju stranih novinara u Rimu. On tvrdi da je na slici lice istog muškarca koje je Leonardo naslikao i na „Poslednjoj večeri“. Tamo je on Ivan, koji sedi pored Isusa.

On je Salai, zapravo Gian Giacomo Caprotti, od 1490. godine Leonardov učenik i sluga. Za velikog umetnika Salai je radio 25 godina, ubijen je 1525., a u nasledstvo je dobio i više slika, među kojima i Mona Lizu.

Temeljnim analizama slike, uz upotrebu savremene tehnologije, ekipa stručnjaka je u očima Mona Lize otkrila slova L i S. Oko toga su već stvorene razne teorije. Tvrdilo se da se L odnosi na Lisu Gherardini, koju je navodno Leonardo portretisao i po kojoj je kasnije portret dobio ime.

No, Leonardo nije Mona Lizi dao ime, već je slika naslovljena godinama kasnije, kad se mislilo da se na njoj nalazi Liza Gherardini. Sada je jasnije da se L u njenom oku najverovatnije odnosi na samog Leonarda, a S je Salai. Mona Lisa zato nije ni autoportret, što je svojevremeno takođe bila prihvaćena teorija.

Brojnim teorijama koje već vekovima izaziva Da Vinčijeva ‘Mona Liza’ pridružila se i najnovija. Umetnik Ron Piccirillo tvrdi da je rešio misteriju uočivši na slici nešto što niko pre njega nije primetio.

Piccirillo tvrdi da je pronašao glavu lava, majmuna i bika u oblacima iznad Mona Lizine glave.

Životinjske likove otkrio je slučajno, položivši sliku bočno, kao što stoji u uputstvima navedenim u dnevnicima Leonarda da Vinčija.

Piccirillo tvrdi da njegov pronalazak otkriva i pravo značenje tog dela te da je Mona Liza zapravo metafora zavisti. Svoje tvrdnje potkrepljuje citatima iz Da Vinčijevih beleški.

Tako, naprimer, Mona Lizinu desnu ruku, koja je blago savijena u zglobu, Piccarillo objašnjava citatom: ‘Zavist mora biti prezentovana kao prezriv pokret ruke prema nebu, jer kada bi mogla, iskoristila bi svoju snagu protiv Boga.’

Osim lava, majmuna i bika, Piccirillo je uočio zmiju, kao i čeljust krokodila.

Na pitanje kako to da su likovi dosad ostali skriveni, umetnik je kazao da ni sam ne razume kako je to otkriće svima dosad promaklo.

Tridesetsedmogodišnji umetnik tvrdi da je do sličnih otkrića došao proučavajući dela Ticijana i Rafaela.

Leonardo Da Vinči

POSLEDNJA VEČERA

Nova tvrdnja da Leonardova „Poslednja večera“ sadrži skriven prikaz žene koja drži dete, isprovocirala je veliko interesovanje na internetu.

Figura je navodno nastala kada je mural iz 15. veka ‘preklopljen’ sopstvenim odrazom u ogledalu, tako da su obe slike napravljene da budu delimično transparentne.

Prema rečima Slavise Pescija, italijanskog skolastičara amatera, krajnji rezultat kompozitne slike pokazuje figuru malog deteta kojeg drže na rukama.

Ciničnija opservacija može zaključiti da je dupla slika previše mutna i bleda da bi se napravili ikakvi zaključci.

Gospodin Pesci, koji je objavio svoje „otkriće“, odlučio je da ne spekuliše o tome ko bi mogao biti to dete, ali internetske pristalice teorija zavere su bili brzi u donošenju zaključka da ima sličnosti sa knjigom bestselerom „Da Vinčijev kod„, u kojem se Isus oženio svojom sledbenicom Marijom Magdalenom.

Web stranica Leonarda da Vinčija je primila milione posetilaca zbog Pescijeve objave, tako da su stranice – www.leonardodavinci.tv, www.codicedavinci.tv, www.cenacolo.biz i www.leonardo2007.com dugo bile blokirane zbog prevelikog broja poseta.

Gospodin Pesci takođe tvrdi da ‘preklopljena’ slika pokazuje putir ispred Isusa Hrista – možda je to prikaz njegovog blagosiljanja hleba i vina – i transformacija dvoje ljudi koji sede za stolom u vitezove.

„Zbunjen sam ovom slučajnošću, ima nekih detalja koji upućuju na to da sve to nije slučajnost već je napravljeno sa namerom,“ rekao je.

„Poslednja večera“, jedna od najpoznatijih i najcenjenijih slika na svetu, predstavlja večeru neposredno pre Hristove smrti kada je objavio svojim učenicima da će ga jedan od njih izdati.

Dugokosa figura koja nalikuje na ženu u duploj slici Gospodina Pescija je Filip, figura obučena u narandžasto, koji se nalazi treći od Isusa na levo u originalu.

Share this post: