NOĆNA MORA: GUGL ZNA SVE O VAMA

Otkucajte Vaše pravo ime u Gugl pretraživaču ali pre toga popijte lek za smirenje.

Sve što su drugi pisali o nama, ali i ono što smo sami ostavljali po društvenim mrežama, forumima ili u nekom drugom vidu, postala je naša digitalna lična karta koja može zadati dosta briga. Može Vam se desiti da se Vaše ime na Guglu nađe i povodom nekog zapisnika od pre mnogo godina za koji niste ni sanjali da postoji. Proverili smo.

Nekad se smatralo tek egocentričnim hobijem, ali guglanje vlastitog imena u poslednje je 2-3 godine postalo mnogo više od zadovoljavanja svog ega.

Još pre nekoliko godina Google je objavio da je, prema njihovim podacima, svaki drugi korisnik bar jednom ukucao svoje ime u pretraživač kako bi proverio šta drugi pišu o njemu, a više od pola njih nije bilo zabrinuto zbog onoga što je o njima pisalo na internetu . Međutim, navike korisnika i trendovi od tada su se promenili.

Kako smo guglali sami sebe, tako su i drugi počeli guglati nas. Sve ono što su drugi pisali o nama, ali i ono što smo sami ostavljali po društvenim mrežama ili forumima, postala je naša digitalna lična karta koja nam neretko može zadati dosta briga.

Šta kriju forumi?

‘Barem jednom nedeljno ukucam svoje ime u pretraživač da proverim šta će se o meni pojaviti. Zadnji put kad sam to napravila među prvih pet linkova pojavili su se postovi sa jednog foruma na kojem je neko napisao gomilu tračeva o meni i mom poslu.

Inače se ne obazirem na tračeve, ali kako je moj posao takav da svakih nekoliko godina menjam firmu, bitno mi je šta se o meni može pročitati. Naime, ja sam jedna od onih koji na internetu proveravaju imena sadašnjih, ali i potencijalnih budućih zaposlenih, i znam da će i mene neko proveravati na internetu, tako da mi nije baš neka dobra fora da se među prvim linkovima pojave neki tračevi ‘, komentarisala je jedna naša menadžerka trend egosurfinga.

Upravo je takav sadržaj, dakle onaj na raznim forumima ili društvenim mrežama gde vas neko tagira uz sadržaj koji nije baš prijatan, postao razlog zbog kojeg ljudi više ne guglaju sebe samo zbog nekakve taštine, već i zbog mogućnosti da ih neko opravdano ili neopravdano osramoti na internetu, a da to i ne znaju.

Ali, zato to može saznati poslodavac, roditelji ili neko treći kome ne možemo samo odmahnuti rukom i reći da na internetu svako može objaviti šta želi. Takve informacije mogu doneti više štete nego što mnogi misle.

Poslodavci će vas proveriti
Mogućnost da će vas guglati vaš šef – itekako je velika, a to potvrđuje i istraživanje.

Gotovo polovina poslodavaca proverava profile zaposlenih na društvenim mrežama, a trećina zbog sadržaja koji smatraju neprimerenim o tome razgovaraju sa zaposlenim na čijem profilu su videli takav sadržaj.

Nadalje, 7% poslodavaca je zaposlenom zbog toga dalo neku službenu sankciju, uključujući opomenu pred otkaz. Upravo zato čak 65% zaposlenih pazi šta objavljuje na internetu i to ne samo zbog sadašnjeg poslodavca, već i budućeg.

Iako je, naravno, svaki korisnik sam odgovoran za ono što objavljuje na svom profilu na društvenim mrežama, ono što se o nama objavljuje i pojavljuje na drugim internetskim platformama zapravo ne možemo kontrolisati. Zbog toga je i guglanje vlastitog imena od egotripa postala neka vrsta kontrole, kako bismo pokušali da utiču na negativan sadržaj koji se o nama može pojaviti.

Šta je na internetu, ostaje na internetu

Nažalost, na takav sadržaj gotovo da ne možete uticati. Nekoliko slučajeva u svetskoj sudskoj praksi pokazalo je da sud vrlo retko može naložiti Googleu da ukloni ili na neki način sakrije linkove na kojima je o nekome objavljen neprimereni sadržaj.

Ne samo na Googleu, već i na Yahoo. Naime, radi se o tome da Google ili Yahoo ne odgovaraju za sadržaj koji je objavio neko drugi i zato nisu dužni ukloniti nešto što nekome smeta. Retkima koji su, pak, uspeli u tome, trebalo je neko vreme i nekoliko sudskih parnica da bi nepoželjan sadržaj o njima nestao.

‘Google ne kontroliše sadržaj internet stranica koje se pojavljuju u našim rezultatima pretrage. Naši rezultati odražavaju ono što je već napolju na vebu ‘, ističu iz Googlea.

Savetuju korisnicima da se za uklanjanje sadržaja prvo obrate vlasnicima sajtova na kojima se sadržaj pojavio, iako ni oni nisu dužni da uklone sadržaj koji je postavio neko drugi.

Digitalna reputacija tako je od ‘sajma taštine’ za mnoge postala noćna mora koje se ne mogu tako lako rešiti. Znalci kažu – ako nikako ne možete izbeći loše komentare o sebi na internetu, pokrenite sopstveni blog pa da se barem on pojavi među prvim rezultatima kada vi ili neko drugi u pretraživač ukucate vaše ime.

U svakom slučaju, za dobar imidž na internetu morate se dobro i potruditi.

 

tportal

Share this post: