„PECANJE“ POSTOJI I U MUZIČKOJ INDUSTRIJI

 

Vestinet:

Mi obično čujemo za “pecaroški napad”, kada varalice pokušavaju da prevare ljude, koji su bogati, tako što imaju u rukama njihove lične podatke.

Sada je ta tehnika našla svoju primenu u svetu pop muzike, kradu se pesme ili čak celi albumi pre nego što regularno budu objavljeni.

Producent, Richard X, kaže da je primio kontakt od prevaranata koji su se “maskirali” kao industrijski radnici, zahtevajući od njega da im pošalje muziku.

“Oni su dobili vrlo malo informacija iz pretraživačke baze podataka, kataloga i čitajući forume”, kaže X, u njegovom londonskom studiju.

“Za njih je dovoljno da napišu mail, maskiran kao neko iz menadžmenta, neko ko obilazi studije, ili neko ko kaže da je u rodbinskoj vezi sa umetnicima.

U pokušaju da vas prevare, predstavljaju se čak i kao producenti, koji zahtevaju da im pošaljete master ili demo snimke.

Richard X je sarađivao sa Kelis, M.I.A. i originalnim Sugababes.

“Vi možda mislite da niko ne bi pao na ove mail-ove, ali veliki promet, brzo dešavanje u okruženju, evidencija koja je potrebna istog sekunda… moguće je da ćete poslati nešto”, objašnjava X.

Znam jednog producenta koji je nedavno poslao demo i master snimke maskiranoj osobi”.

Online postavljanje muzičkih sadržaja dolazi sa raznih izvora – od samog umetnika koji prosleđuje svoju muziku prijatelju, do kopiranog promotivnog materijala i čak nepažnjom samih producenata, koji neobazrivo ostavljaju materijal na hard disku.

Ovaj razvoj događaja dolazi iz mnogih pravaca, koji regularno popunjavaju Top 40.

Ja lično ne mislim da je to veliko piraterijsko zlo već internet mreža stoji iza svega. Sve izgleda kao zanimljiv način da se dokopaju novih neobjavljenih snimaka”, kaže on.

Paul Smernicki, šef Digital Univerzal Records kaže da “kakvi god da su im motivi za to, izazivaju veliki problem njegovoj kompaniji, i da je sve više njih koji vrebaju i kradu snimke.

On kaže da muzika zaista odlazi online preuzeta od njegovih umetnika i to je vrlo česta pojava”.

Univerzal – svetska najveći brend, brine o svima, od Lady Gaga do Take That.

On kaže da ova dela pravaranata “štete kampanji i izdavanju albuma” i ako muzički fanovi mogu da dobiju numere besplatno to bi moglo obesmisliti prodaju.

On kaže da bezbednost može biti problem, ukazujući na Jay-z I Kanye West’s Watch the Throne album, kao “ekstremni primer”,  umetnika koji uzima muzičku zaštitu u svoje ruke.

Britanski kritičari su odabrali favorita za ovu godinu, i to je Emeli Sande, koja je uradila debi album prošle godine, ali nije pušten u prodaju sve do 13. februara.

Ona kaže da se nada da album neće biti piratisan, ali to je “neminovnost, da će ga neko pronaći I postaviti za „skidanje“. To je stvarno sramota, uzeti nečiji rad i koristiti besplatno”, rekla je Sande za Newsbeat.

“Ljudi ne shvataju koliko rada i vremena treba za stvaranje jedne pesme, koliko  je  teško da izađe u prodaju. Osećam se prilično uznemireno kada pomislim da to može da se dogodi”.

Ting Ting’s drugi album, Sounds from Nowheresville, pojavio se ranije online iako nije pušten u prodaju do marta.

Multi – instrumenalista sa bendom Salford, Jules de Martino, ima drugačiji stav.

“Umetnik uvek treba da ima cenu. Nisam veliki ljubitelj ljudi koji kradu stvari, ali ako radiš svoje stvari pošteno, kreativno, i to što radiš je dobro, onda mislim da ćeš ostati u igri.

Ako radiš sve ispravno onda ćeš dobiti nagradu za to, kaže Jules de Martino.

Vestinet

Share this post: