PROVERITE DA LI STE U NEKOM OD OVIH SISTEMA ZA PRAĆENJE

spijunaza pracenje kontrolaJeste li ikada primetili da vas nakon potrage za fenom za kosu na Amazonu danima sa svim portala “ gledaju “ upravo fenovi za kosu , tj oglasi za prodaju istih ?

Ako niste ili ste mislili da je to slučajnost , obratite pažnju . Marketinška špijunaža događa se na jedva zamislive načine i to uz pomoć robota i akumulacije raznih baza podataka koji kompanijama otkrivaju koji je oglas pravi za vas .

Marketinške kompanije već imaju toliko informacija o vama da te stvari verovatno ne znate ni sami o sebi . Saznaju ih kroz društvene mreže , termine koje pretražujete i stranice koje otvarate , ukoliko se koriste dovoljno “ pametnim “ algoritmom koji im pomaže da podatke adekvatno analiziraju . Ali , to im nije dosta .

“ Trenutno vas vrlo verovatno posmatra stotinak kompanija koje odlučuju šta bi vam htele pokazati “ , navodi se u članku Cracked.com – a koji predlažemo pet najjezivijih načina na koji vas kompanije špijuniraju .

5. Televizija koja vas gleda i sluša

Američkom birou za patente i robne marke pristigao je zahtev za patentiranje uređaja za kablovsku televiziju koji detektuje ambijent u kojem se gledalac nalazi kada mu se puštaju reklame . Spravica je opremljena kamerama i mikrofonima i prilagodiće oglase koji vam se vrte na televiziji zavisno o tome mazite li se s partnerom ( dobićete reklame za kondome , romantične muzičke albume i slično “ , jedete ( oglasi za hranu ) , čistite li , svirate , pričate , čitate , igrate li igricu …

Vaš televizor , dakle , već sada ima sposobnost da prepozna da li pijete Pepsi ili Coca Colu i izabirati koje će vam oglase emitovati , ukoliko ima ovu spravu . Ideja nije nova – na njoj je još 2010. godine radio Microsoft . Ta tehnologija trebala je skenirati svu elektronsku poštu , SMS – ove i stranice koje posećujete i posmatrati vaše lice dok ste za kompjuterom . Zavisno o vašem emocionalnom stanju , puštali bi oglase koji njemu odgovaraju .

Postoji uverenje da određeni tipovi laptpova poseduju ove softvere i da ste već u programu praćenja, pošto svi već imaju kamere i mirofone.

4. Lutke koje izgledaju kao ljudi i gledaju vas u trgovini

 

Nadzorni androidi nazvani EieSee Mannekuin koštaju $ 5000 i napravljeni su da vas posmatraju dok kupujete .

Prepoznaju vašu rasu , jezik kojim govorite , dob , pol i izraze lica . Sve ove informacije se čuvaju i analiziraju , kako za proučavanje vlastite ponude i prodavca , tako i za prodaju podataka drugim prodavnicama .

Pretpostavka je da vlasnike lutki ništa ne sprečava i da ih naoružaju , budući da su u stanju da detektuje i lopove .

Ovaj način špijunaže je već uveliko poznat i primenjuje se u svim državama pa i Srbiji. Dakle, obratite pažnju na lutke u izlogu i njihove oči.

3. Proizvodi koji odaju vašu lokaciju na ulici

Nestle je pokrenuo kampanju “ Pronaći ćemo vas “ , koja se sastojala od čipovanja čokoladica . Kupcima su obećavali da će nekoga od njih nakon kupovine čokoladice dočekati Nestlea ekipa i uručiti im deset hiljada funti .

Ni ovo nije sveža ideja . Apple vas sve vreme tera da mu otkrijete vlastitu lokaciju i to na način da vas podstiče da se koristite Apple ID – om , odnosno jedinstvenom identifikacijom i da neprestano ažurirate aplikacije .

Ali , kompjuteri su skupi , a čokoladica košta – 1 $ . Ova reklama Nestlea je posebno jeziva jer govori o tome kako je ta tehnologija za praćenje zapravo jeftina i kako  je lako podvaliti uz bilo šta .

2. Sajtovi koji ‘ znaju ‘ koliko novca imate

Kako nema pristojnog načina da potencijalne kupce pitate o njihovoj imovini i primanjima , postoji samo odokativna procena . Nju je teško izvršiti preko interneta , za razliku od dućana u kojima vas odmere i zaključe da nemate novca i da se neće truditi oko vas .

Zato postoji način da se proceni vaš kompjuter . Putnička agencija Orbitz zato razlikuje koriste li  Mekintoš kompjuter ili PC i shodno tome ih obasipaju oglasima za skuplje , odnosno jeftinije destinacije .

racunar laptop“ Mekintoš je skuplji , što bi valjda trebalo da znači i da njihovi vlasnici imaju puno novca za trošenje ( pod pretpostavkom da im upravo sav višak novca nije ispario zbog kupovine predmetnog kompjutera ) “ , navodi Cracked .

Ipak , postoje istraživanja koja pokazuju da vlasnici Mekintoša zarađuju 30 – ak posto više od korisnika PC  pa su to uglavnom muškarci koji su pritom i samci . Stoga , ako ste samac koji koristi MacBook Pro od nekoliko hiljada evra , možete očekivati oglase za zlatare , luksuzne automobile i slično .

1. Marketinške kompanije koje prate vaše zdravstvene probleme

Njujorška marketinška kompanija Epic nedavno je uhvaćena kako koristi oglase na oko 24.000 veb stranica kako bi špijunirala koje bolesti njihovi korisnici najčešće traže na internetu . Među tim stranicama bili su i CNN.com , Amazon i drugi vrlo posećeni portali .

Skupljali su informacije o potencijalnim zdravstvenim problemima kako bi lakše pogađali marketinške kampanje . Ako su korisnici tih stranica tražili , na primer , “ inkontinenciju “ – dobijali bi oglase za pelene za odrasle , lekove za mokraćni sistem i slično .

Pod normalnim okolnostima , podaci o ljudskom zdravlju su poverljiva stvar . To je prepoznala i Federalna komisija za trgovinu koja je Epicu naredila da uništi svoje baze podataka , koje su već obuhvatale milione ljudi .

 

Danasnet,Vestinet

Share this post:

  • Pingback: da ti se zivot smuci…. | Nedodjija's Blog()