VELIKA TAJNA NIKOLE TESLE: Evo kako da se NASPAVATE za samo 2 sata…

Genijalac

Zamislite da je spavanje kumulativno – naspavate se za vikend, preko nedelje vaš mozak i vaše telo rade kao sat, i tako do subote.

To bi bilo baš dobro

San iz više faza često se vezuje za jedno od najgenijalnijih imena u svetu umetnosti i pronalazača renesanse – Leonarda da Vinčija.

Trebalo mu je mnogo vremena da razvije svoje ideje – vremena koje često nije imao.

Budući da je hteo da iskoristi maksimum vremena za rad a minimum za spavanje, morao je da napravi plan spavanja kako bi njegovo telo, a posebno um, moglo normalno da finkcioniše.

Po tome što je malo spavao poznat je i Nikola Tesla.

Taj plan je podrazumevao da razbije normalan period noćnog odmora na nekoliko delova – odnosno na više faza, što je dovelo do toga da spava nekoliko puta tokom dana – tako je Da Vinči spavao 15 minuta na svaka četiri sata, odnosno samo sat i po dnevno.

Vreme koje je uštedeo na odmaranju koristio je za kreativan rad i to godinama, a da nikad nije osetio umor.

Poznato je da, fiziološki, najproduktivnije vreme za rad i kreativnost prati period sna.

To je vreme kada su umni i radni kapacitet neke osobe na vrhuncu. Kada se budno stanje prekida na svaka četiri sata kratkim periodom sna, dolazi do povećanja kapaciteta za rad, što je direktna posledica opisanog odmora

Da Vinčijev primer sledili su mnogi veliki umovi sveta, koji su godinama vežbali i eksperimentisali sa spavanjem, a jedan od tih umova je i naš Nikola Tesla.

Danas postoji nekoliko varijacija višefaznog spavanja:

– noću 2 sata i jednom popodne 20 minuta – Tesla metoda

– 30 minuta na svakih 6 sati

– 20 minuta na svaka 4 sata

– noću 1,5 – 3 sata i onda tri puta tokom dana po 20 minuta

– noću 5 sati i 1,5 sati popodne siesta metoda.

Ipak, treba imati na umu da je svačiji organizam drugačiji, te da isti tip ili čak različite metode višefaznog sna nisu za svakoga. Stručnjaci upozoravaju da ako planirate da pređete na ovakav odmor-spavanje raspored, ne vozite auto i ne donosite bitne odluke dok ne budete apsolutno sigurni da manjak sna nema neke negativne efekte na funkcionisanje vašeg organizma.

Može se reći da ovakav raspored ima smisla u kratkom periodu kada imate puno posla, ali ne stalno. San je vrlo dragocen za naš um i telo, a samo jedna neprospavana noć ne može se nadoknaditi.

(Telegraf.rs)

Share this post: