VOL STRIT PREDVIĐA: BRENDOVI KOJI ĆE NESTATI U 2014.

 olimpus-fotoaparat-snimanje

Svake godine  Vol Strit napravi listu brendova koji se prodaju u Americi a koji će nestati do kraja sledeće godine. To uvek znači da brendovi koji potonu u SAD, svoj sunovrat nastavljaju i u ostalim delovima sveta.

Predviđa se da će Olimpus digitalni fotoaparat nestati iz prodavnica do kraja 2014. usled preplavljenog tržišta smart telefonima koji raspolažu sa sve boljim kamerama.

Auto prodaja raste u SAD ali brendovi sa tržišta ne mogu da se takmiče sa kompanijama koje proizvode visoke luksuzne modele kao što su Mercedes Benz ili Dženeral Motors. Suzuki se povukao sa tržišta prošle godine a Micubiši i  i Volvo će uskoro uraditi isto.

Volvo V40

Volvo

Volvo je nekada bio gigant sa velikim brojem modela u ponudi a sada je njegova prodaja opala na tržištu na 0,3% usled konkurencije od strane BMW, Mercedesa i Audija koji na tržištu nude jeftinije modele. Potrošačka potražnja je jednostavno opala za Volvo automobilima.

Sa jedne strane, Volvo ne može da izdrži konkurenciju skupljih modela poput giganata Dženeral motors i Tojote, dok sa druge strane ne mogu da konkurišu jeftinijim modelima BMW, Mercedesa i Audija.

U prva 4 meseca ove godine Volvo je prodao 19,571 vozila što je pad od 8% u ukupnom tržištu čija je prodaja porasla za 7%.

Firma koja u SAD ne isporučuje pored osnovnih modela terence i lakekamione ne može računati na dobar posao.

Volvo nije u problemu samo u SAD nego i u Kini u kojoj su dileri naduvali broj prodatih automobila.

Olympus

Osim glavnih lidera na tržištu kao što su Canon, Sony i Nikon niko više ne želi da proizvodi digitalne fotoaparate.

Svetska prodaja digitalnih fotoaparata je opala za 18% u 2012. godini, a vrhunac im je bio 2010. godine.

Ne iznenađuje što je Olimpusu opao profit na tržištu u protekle tri godine. Ali ovakvi padovi nisu ništa novo.

Za narednu godinu prognoze prodaje su veoma sumorne i očekuje se da će Olimpusu pasti prodaja na globalnom planu sa 5,1 milion na 2,7 jedinica širom sveta.

Glavni razlog za pad prodaje je usvajanje smart telefona širokih razmera, koji sad nude sočiva i čipove  koji otkrivaju sliku visokog kvaliteta kao alternativa za digitalne fotoaparate. Sada kompanija planira da se fokusira na povećanje prodaje SLR fotoaparata koji su samo 35% poslovanja.

U međuvremenu opseg proizvodnje digitalnih fotoaparata biće prepolovljen.

 

 Mitsubishi Lancer Evo X

Mitsubishi

Najveći pad jednog auto brenda je dozvolio Micubiši Motors koji će uskoro izaći sa tržišta kao što je to već uradio njegov  japanski rival Suzuki Motors krajem prošle godine.

Iako nije nikad imao veliku prisutnost u SAD, Micubiši je rekativno dobro prolazio sa modelima  Lancer i Eclipse.

U 2012. Micubiši je prodao manje od 60.000 jedinica što je pad od skoro 80.000 u odnosu na 2011.

To je bio najveći pad jednog brenda a nastavljen je i ove godine. U prva 4 meseca ove godine prodaja je pala za 6,5% na samo 20.571 vozila. Tržišni udeo u aprilu Micubiši je imao samo 0,3%.

Micubiši nema prednosti nekih drugih firmi koje imaju luksuzne modele sa dobrim cenama poput Poršea i Land Rovera. Prosečna cena za Micubišijeve modele je ispod 25,000 dolara. U javnosti pouzdanost njihovih modela je na 30. mestu od ukupno 33 brenda.

(Vestinet.rs)

Share this post:

  • Pingback: 2014 MITSUBISHI LANCER X()