ZAŠTO svetske muzičke zvezde pevaju hitove koji ne govore ni o čemu, a često i nemaju nikakvog smisla?

Ilustracija

Lady Gaga – foto: Rojters

Pojava i širenje takozvane popularne muzike sredinom prošlog veka značajno je izmenilo svet u kom živimo jer su muzičari kritikovali društvo, a njihovi fanovi su pokretali kulturne i stvarne revolucije.

Međutim, današnje muzičke zvezde pevaju hitove koji ne govore ni o čemu, a često i nemaju nikakvog smisla.

Mnogi istraživači veruju da sve gluplji tekstovi na listama najslušanijih pesama nisu posledica nekih spontanih promena u društvu, već da su upravo oni jedan od razloga zbog kojih živimo sve gore.

Naučnici presudili

– Nedavno objavljena naučna studija potvrdila je ono što je očigledno – tekstovi pesama popularnih muzičkih žanrova postali su neverovatno glupi i svakog dana su sve gori. Samo pre deset godina tekstovi pesama na Bilbordovim top-listama bili su na intelektualnom nivou deteta od 10 ili 11 godina, a sada su na nivou deteta od sedam godina. Zašto se to dešava i zašto se situacija samo pogoršava? Jasno je da nije reč o slučajnosti, već o sistematskom širenju pandemije antiintelektualizma. S obzirom na to da šest korporacija kontroliše više od 90 odsto svetskih medija, a 80 odsto plejlista na radio-stanicama je skoro identično, jasno je da slušanje besmislenih pesama nije izbor, već je nametnuto – tvrdi Kler Berniš, novinar i publicista.

Kako tvrdi, naučnici su već dokazali da ponavljanje besmislenih stihova dovodi do opadanja intelektualnih sposobnosti.

– Društvo je fokusirano na zabavu, samopromociju i idolopoklonstvo prema zvezdama, a u opadanju intelektualnih sposobnosti stanovništva pomaže razaranje školskih sistema širom sveta. Sa stanovišta političara, ovo zaglupljivanje ima smisla – indoktrinacijom se stvaraju poslušnici. Ako se kultura i muzika bave samo besmislenom diverzijom, a obrazovanje je razoreno, ljudi više ne preispituju apsurdnost sistema u kom žive, niti se bune protiv vlasti – tvrdi Berniš.

Bez individualnosti

Publicista i urednik portala Infowars Pol Džozef Votson kaže da su tekstovi popularnih pesama danas sve gluplji i da se to namerno radi.

– Pad kvaliteta nije subjektivno mišljenje, već je rezultat naučnih studija španskih naučnika koji pokazuju da su stihovi u poslednjih 60 godina postali znatno besmisleniji, pesme imaju sve manje reči, a sve više njih se ponavlja. Posebno su glupi tekstovi najpopularnijih pevačica kao što su Bijonse, Lejdi Gaga, Keša i Niki Minaž. Dok je grupa Pink Flojd 1980. stigla na prvo mesto top-lista govoreći o problemu nametanja autoriteta od strane države u pesmi „Another Brick in the Wall“, pesme Niki Minaž ne govore ni o čemu i jedini razlog što postoje je da pevačica snimi spot u kom mrda zadnjicom – tvrdi Votson.

On dodaje da sve pesme zvuče isto, kao i da individualnost i originalnost ne postoje.

Rimski klub

Muzičari više nisu ti koji pišu pesme, već iza njih stoje isti autori i isti producenti. Većina pesama na top-listama su delo samo četiri producenta, a kompjuterski algoritmi se koriste da se proveri koja pesma može postati hit. Zato sve zvuči isto. I nekad je bilo pesama koje nisu govorile ni o čemu, ali danas uopšte ne postoje pesme koje se bave bilo kakvom ozbiljnom temom. I to nije slučajno, već je deo projekta elite i uspostavljanja novog svetskog poretka – kaže Votson.

Publicista Ronald Bejli tvrdi da iza čitave industrije popularne muzike stoji takozvana elita.

– Kad sam kao radnik u muzičkoj industriji, počeo sam da istražujem kako se donose odluke. Otkrio sam zastrašujući nivo laži i sistem koji želi da kontroliše mase. Tada sam video način na koji muzika može da utiče na ljude i kako se ljudima šalju poruke putem muzike. Naučno je dokazano da muzika menja ponašanje ljudi jer se i melodija i tekstovi pamte prilično nesvesno. Upravo zbog toga elita koristi muziku da bi kontrolisala ljude i zaglupela ih do tog nivoa da može da se uspostavi novi svetski poredak – kaže on.

Slobodan Milošević
TURBO-FOLKOM GUŠIO POBUNU

Jedna od najpopularnijih teorija o uticaju muzike na ljude jeste ta da su Slobodan Milošević i njegov režim stvorili turbo-folk muziku da bi preko nje kontrolisali ljude.
Kako pojedini istraživači tvrde, Milošević je forsirao i finansirao pevače i pevačice ove vrste muzike da bi „gušio otpor i promovisao pogrešne vrednosti, stvarao lažnu sliku o stanju u državi i uništavao sve muzičke pravce koji bi artikulisali opoziciono delovanje, kao i jačao nacionalizam i raspirivao rat“.

Ronald Bejli
ISTI DRŽE SVE MUZIČKE KUĆE

Ronald Bejli veruje da ista organizacija stoji iza skoro svih velikih muzičkih kuća na svetu.
– Jedna od najvećih muzičkih kuća na svetu je „Soni/BMG“. BMG je deo kompanije fondacije „Bertelsman“. Ona je pod kontrolom porodice Mon i deo je tajnog društva poznatog pod imenom Rimski klub, jedne od udarnih pesnica iluminata – tvrdi Bejli.

(Kurir)

Share this post: