Mrkonjić izgradio avetinjski put, usred ničega, koji nigde ne vodi

mrkonjic

Zbog nelogične i nestrateške odluke Milutina Mrkonjića, nekadašnjeg ministra saobraćaja i infrastrukture, opustošeni budžet Srbije će se u naredne tri godine bespotrebno utanjiti za oko 1,5 miliona evra koliko će koštati čuvanje i održavanje deonice Ub-Lajkovac, jer će se, kada konačno bude završena, nalaziti usred ničega, odnosno neće imati puta koji joj prethodi, a ni onog na koji se nastavlja.

Ova deonica, inače, već je pobila sve rekorde, jer se, iako duga tek 12,5 kilometara gradi već više od četiri godine.

Ugovor o izgradnji deonice Ub-Lajkovac potpisan je 2010. godine, a sama izgradnja trebalo je da bude završena još u decembru 2011. godine. Ugovori sa kineskim „Shandong High-Speed Group“, za izgradnju deonica Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, ukupne dužine 50 kilometara, sa kojima deonica Ub-Lajkovac treba da se poveže, zaključeni su tek 2013. godine.

To znači da se vrlo dobro znalo, u momentu zaključivanja ugovora, da nije bilo rešeno pitanje izgradnje deonica do Uba i od Lajkovca – poručili su za „Alo!“ u ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Ovaj ugovor o gradnji puta, bez prethodno isplanirane infrastrukture sa kojom će biti povezan, kako saznajemo, potpisao je Milutin Mrkonjić, tadašnji ministar saobraćaja. Mrkonjić je ugovor vredan oko 62 miliona evra sklopio sa domaćim konzorcijumom koji čine PZP „Beograd“, „Planum“ i „Putevi Užice“ i koji se obavezao da za 16 meseci završi gradnju.
Međutim, deonica autoputa Beograd-Jadran, duga tek 12,5 kilometara, kao da je Skadar na Bojani, ni nakon više od četiri godine nije izgrađena!
Posledice Mrkonjićeve „genijalne“ odluke, kao i uvek, snosiće građani Srbije, jer će se iz budžeta svake godine bespotrebno izdvajati oko pola miliona evra samo za troškove održavanja i čuvanja avetinjske deonice koja se nalazi u sred njiva i ne vodi nikuda.
– Kad se izgradnja završi, treba računati sa troškovima održavanja i čuvanja deonice koji bi, kako se procenjuje, mogli da iznose oko pola miliona evra godišnje. Procenjuje se da će samo održavanje godišnje koštati oko 150.000 evra. Na to treba dodati troškove čuvanja deonice duge 12,5 kilometara, budući da signalizacija, ograde i slično kad put nije u funkciji mogu biti predmet krađe, što je godišnji trošak koji se procenjuje na oko 360.000 evra – kažu za „Alo!“ u Ministarstvu.
(Alo)

Share this post: