Kurir i Pink – ko je koga reketirao, a ko pomagao Vučiću

miroslav bogicevic kurir pink mediji

Pismo vlasnika lista Kurir Aleksandra Rodića, koji tvrdi da trpi pritiske vlasti i da mediji u Srbiji nisu slobodni, izazvalo je bujicu reakcija na medijskoj sceni i žestoke međusobne optužbe Pinka, Željka Mitrovića i Kurira, ali i iznenađujuće svedočenje vlasnika “Farmakoma” Miroslava Bogićevića.

Sve je počelo tekstom Aleksandra Rodića u današnjem Kuriru pod nazivom „Srbijo, izvini“, u kome on navodi da mediji u Srbiji nisu slobodni i da trpe veliki pritisak.

Prema sopstvenom priznanju i sam je učestvovao u projektu ulepšavanja stvarnosti, sa, kako je napisao, „80 odsto drugih vlasnika medija, među kojima je naveo i Željka Mitrovića i Dragana Vučićevića“.

„Sve je počelo time da smo svi zajedno direktno učestvovali u radu izbornog štaba Aleksandra Vučića.

Ubeđivali se i nekad i verovali da je to dobro za našu zemlju“, piše Rodić u tekstu i dodaje da je svih prethodnih godina osećao pritisak i da je ucenjivan da izostavi svaku ozbiljniju kritiku na račun Vlade i premijera.

„Ti pritisci su uvek bili u formi ekonomskog slabljenja moje kompanije i pretnji progonom… Otvoreno kažem da sam pristao na to, kao i na cenzuru, iz koje je, logično, nastala autocenzura. Priznajem da u Srbiji cenzura postoji“, piše Rodić.

Mitrović pismom na pismo 

Na pisanje Rodića reagovao je vlasnik Pinka Željko Mitrović, koji tvrdi da se Aleksandar Rodić ne bavi informisanjem, već reketiranjem i kriminalom.

„Deo medija i deo ljudi u Srbiji izložen je velikim pritiscima zbog laži i falsifikata koji se objavljuju u listu Kurir, a njegov vlasnik za to vreme se bavi reketiranjem i kriminalom, sa političkim ambicijama, koje, očigledno neko finansira”, naveo je Mitrović u svom pismu.

Mitrović je naveo da svi Rodićevi napadi imaju tri cilja: Prvi je, kaže, da celokupna dinastija Rodić nastavi da krade, pljačka i reketira svakoga ko se drzne da im se suprotstavi.

Drugi je, ističe, „da mali čovek, a veliki reketaš pokuša da obezbedi podršku za svoje političko delovanje“. Kao treći cilj, Mitrović ističe da Rodić hoće da izbegne odgovornost i zasluženu kaznu za sva svoja kriminalna dela.

„Želim da kažem istinu pred celokupnom javnošću: deo medija u Srbiji izložen je velikim pritiscima, i deo ljudi izložen je istim takvim pritiscima, upravo zbog takvih kao što je Aleksandar Rodić“, naveo je Mitrović, istakavši da je Rodić slušao, sem onih od kojih je uspešno reket naplaćivao, i inostrane političke gazde, za koje je mislio, u svakom trenutku, da su odlučujući i jedini faktor.

Svedočenje Bogićevića na Pinku u vanrednom programu

U čitavu prepisku i međusobne optužbe Kurira i Pinka, iznenada se uključio i vlasnik Farmakoma Miroslav Bogićević, koji je na televiziji Pink, u vanrednom program pod nazivom „Rušenje Vučića“, razgovarao sa urednikom Informera Draganom J. Vučićevićem.

U saopštenju na svom sajtu Kurir navodi da je Bogićević dobio zadatak od državnih organa da laže i iznosi dezinformacije o Kuriru, Aleksandru Rodiću i njegovoj porodici, a da mu je za uzvrat skinuta nanogica posle samo pet meseci kućnog pritvora.

Bogićević je izjavio da je vlasniku Kurira Aleksandru Rodiću i njegovom saradniku Dušanu Bjelopetroviću dao milion evra da bi ušao u posao sa VAC-om, vezan za kupovinu Politike.

Bogićević je za Pink rekao da to nije bila provizija, niti mito, već „klasičan reket“, te da je bio ucenjen.

Za to su, prema njegovim rečima, znali bivši predsednik Srbije Boris Tadić, njegov šef kabineta Miodrag Rakić i funkcioner DS Dušan Petrović. Bogićević navodi da je taj novac 2012. dao u kešu, u više navrata, a da je slučaj prijavio MUP-u 2013.

On kaže da ga je na to da da novac Rodiću nagovorio Tadić, jer on, Rakić i Petrovic, kako kaže, nisu imali novac za kupovinu udela u Politici.

„Tadić me je zamolio da ja to kupim“, rekao je Bogićević i dodao da su mu tražili da Rodiću da milion evra zato što su posao prethodno već ugovorili. Bogićević tvrdi da ima svedoke za svoje tvrdnje.

Inače, gostujući u Pressingu na televiziji N1, bivši predsednik Srbije Boris Tadić je rekao da je laž da je primoravao domaće privrednike da ulože novac i kupe deo lista Politika, Pored toga, Tadić je rekao i da će Bogićevića da tuži, ukoliko takve tvrdnje bude nastavio da iznosi.

Bogićević je danas istakao da MUP nije reagovao kada je prijavio slučaj, kao i da je ponovo dao izjavu policiji tim povodom i da je prošao na poligrafu, što je potvrdila Nataša Senić iz Uprave kriminalisticke policije.

„Miroslav Bogićević samoinicijativno je pristupio u prostorije policije i tom prilikom dao izjavu da ga je u više navrata Akleksandar Rodić reketirao i pokušao od njega da iznudi novac“, rekla je ona za TV Pink.

Podsetimo, Apelacioni sud u Beogradu ukinuo je u petak kućni pritvor uz elektronski nadzor vlasniku koncerna „Farmakom MB“ Miroslavu Bogićeviću, optuženom za zloupotrebu položaja.

Asocijacija medija: Adresa u javnosti – grubo kršenje zakona

Upravni odbor Asocijacije medija upozorava da objavljivanje u medijima adresa stanovanja predstavlja kršenje zakona i prava na zaštitu ličnih podataka.

Osim toga, kako se navodi, objavljivanjem adrese Aleksandra Rodića najdirektnije se ugrožava njegova bezbednost.

„U trenutku kada se Rodiću i njegovoj porodici najdirektnije preti smrću, Upravni odbor najoštrije osuđuje ovakvo kršenje zakona i standarda novinarske profesije i traži od svih nadležnih organa da odmah preduzmu sve neophodne mere u cilju njihove zaštite“, navodi se u saopštenju asocijacije.

Informer je u svom vikend izdanju objavio tekst, a TV Pink prilog, u kojima se mogu videti adrese stanovanja Rodića i članova njegove porodice, što se može tumačiti kao svojevrstan poziv na linč.

(N1)

Share this post: