Mogući uzrok pada ruskog putničkog aviona, eksplozija bombe u delu sa prtljagom

Ilustracija

Eksplozivna rashermetizacija salona aviona mogla je da se dogodi zbog toga što je trup pukao od naglog pada pritiska na velikoj visini.

A trup su mogli da oštete takođe udarni talas bombe koja je eksplodirala u delu s prtljagom, otkinuti delovi motora ili pukotine od zamora materijala u nosećim konstrukcijama
EKSPERTI su izneli tri verzije pada ruskog aviona A321 u Egiptu.

Prema saznanjima lista „Komersant“, već 1. novembra eksperti su došli do zaključka da se avion kompanije „Kogalimavia“ raspao na delove još u vazduhu. Po njihovom mišljenju, do toga je moglo da dovede nekoliko uzroka.

Eksplozivna rashermetizacija salona mogla je da se dogodi zbog toga što je trup aviona pukao od naglog pada pritiska na velikoj visini. Trup su mogli da oštete takođe udarni talas bombe koja je eksplodirala u delu s prtljagom, otkinuti delovi motora ili pukotine od zamora materijala u nosećim konstrukcijama.

Izvor „Komersanta“, koji je blizak istrazi, uporedio je nesreću sa padom američkog Boinga kod škotskog grada Lokerbi 1988. godine. Tada je u avionu eksplodirala mala bomba sakrivena u koferu.

On objašnjava da je eksplozija u delu s prtljagom može da izazove takozvanu eksplozivnu rashermetizacju salona zbog naglog pada pritiska.

Druga verzija je pukotina u konstrukciji aviona. Godine 2001. A321 prilikom sletanja na aerodrom u Kairu udario u pistu repom aviona. Avion su prekontrolisale tehničke službe, nakon čega je vraćen u upotrebu.

Treći mogući uzroke je kvar motora. Po rečima eksperata, u slučaju eksplozije turbine, njene lopatice mogle su da probiju krilo i trup.

Spasilačke grupe otkrile su na mestu pada ruskog aviona Airbus A321 u Egiptu 12 velikih delova trupa, rekao je novinarima u ponedeljak predstavnik Ministarstva za vanredne situacije RF Aleksandar Agafonov.

„Od 06.30 naša 84 saradnika su stigla terenskim vozilima i pristupila poslu. U ovom trenutku pronađeno je 12 delova trupa i lične stvari. Razmatramo mogućnost slanja ličnih stvari i predmeta u Kairo“ – kazao je on.

U subotu se dogodila najveća avionska nesreća u istoriji sovjetske i ruske avijacije: avion kompanije „Kogalimavia“, u kojem se nalazilo 217 putnika i sedam članova posade pao je na Sinajskom poluostrvu. Prema informacijama ruske ambasade u Kairu, u nesreći niko nije preživeo.

Prema informacijama Ministarstva za vanredne situacije RF, četiri grupe spasilaca će pregledati mesto pada aviona u Sinaju na nekoliko lokacija istovremeno.

Dve grupe će biti poslate u najdalju zonu gde su pronađeni ostaci, a dve će biti poslate neposredno na mesto pada.

U međuvremenu je u Sankt Peterburgu počela obdukcija tela poginulih.

Ranije je prvi zamenik ministra zdravlja RF Igor Kagramanjan saopštio da će u identifikaciji tela poginulih učestvovati 40 sudskih medicinskih veštaka

„Obdukcija tela poginulih sprovodi se u birou za sudsko medicinsko veštačenje u birou za sudsko-medicinsko veštačenje“ – kazao je sagovornik agencije.

Sa rođacima žrtava trenutno rade psiholozi – ukupno 64 stručnjaka, od toga su 49 – iz Ministarstva za vanredne situacije Rusije. Oni se nalaze u hotelu, na aerodromu, kao i u birou za sudsko-medicinsko veštačenje.

Kako navodi Ministarstvo za vanredne situacije RF, u Sankt Peterburgu su u toku „pripremne radnje za identifikaciju tela poginulih i uzimanje uzoraka DNK njihovih rođaka“.

(Fakti)

Share this post: