Opasno: Firme u Srbiji registruju vozila bez tehničkog pregleda

saobracajac saobracajna policija04

U Srbiji je i dalje moguće registrovati automobil bez odlaska na tehnički pregled, upozoravaju iz Udruženja tehničkih pregleda Srbije.

Tako registracionu nalepnicu dobije najmanje nekoliko stotina hiljada vozila u našoj zemlji.

To potvrđuju čak i firme koje se ovom opasnom rabotom bave a koje se, očigledno se ne plašeći posledica, i oglašavaju.

„U Srbiji ima oko 1.300 ovlašćenih stanica koje obavljaju ovu uslugu“, kaže Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda. – Na drumovima je oko dva miliona vozila što znači da je „u igri“ kolač od najmanje 20 miliona evra na godišnjem nivou.

Ipak, veliki broj tehničkih pregleda u Srbiji posluje na ivici rentabilnosti zbog nelojalne konkurencije.

„Problem su tehnički pregledi koji, suprotno zakonu, pri registraciji postoje samo u papirima, jer vozači i ne doteraju svoje vozilo na pregled. Zaradu ostvaruju od procenta kojeg dobijaju od osiguravajućih kuća za obavezno auto osiguranje“, objašnjava Stojanović.

Računica je jasna. Na našim drumovima se nalazi jedan od najstarijih voznih parkova u Evropi, pa vlasnici koji imaju tehnički neispravno vozilo registruju svoje automobile na crno, ne terajući vozila na tehnički pregled. Pri tome i uštede jer je u ponudi za registraciju, kao dodatni mamac naveden – „besplatan tehnički pregled“.

Saobraćajna policija je doduše, poslednjih meseci pojačala kontrolu tehničkih pregleda, ali ni činjenica da je više od stotinu linija izgubilo, privremeno, dozvolu za rad, nije obeshrabrila lovce u mutnom.

„Jedno od rešenja koje smo mi predlagali je bilo uvođenje minimalne cene tehničkog pregleda. Slali smo taj dopis svim nadležnim institucijama, obraćali smo se i premijeru. Za sada, iako ima nekih pomaka, rešenje se ne nazire“, kaže Stojanović.

Predlog je da se tehnički za motocikle naplaćuje minimalno 2.000, za putničke automobile 2.500, a za teretna vozila od 2.500 do 7.300 dinara.

Tako registracionu nalepnicu dobije najmanje nekoliko stotina hiljada vozila u našoj zemlji.

To potvrđuju čak i firme koje se ovom opasnom rabotom bave a koje se, očigledno se ne plašeći posledica, i oglašavaju.

„U Srbiji ima oko 1.300 ovlašćenih stanica koje obavljaju ovu uslugu“, kaže Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda. – Na drumovima je oko dva miliona vozila što znači da je „u igri“ kolač od najmanje 20 miliona evra na godišnjem nivou.

Ipak, veliki broj tehničkih pregleda u Srbiji posluje na ivici rentabilnosti zbog nelojalne konkurencije.

„Problem su tehnički pregledi koji, suprotno zakonu, pri registraciji postoje samo u papirima, jer vozači i ne doteraju svoje vozilo na pregled. Zaradu ostvaruju od procenta kojeg dobijaju od osiguravajućih kuća za obavezno auto osiguranje“, objašnjava Stojanović.

Računica je jasna. Na našim drumovima se nalazi jedan od najstarijih voznih parkova u Evropi, pa vlasnici koji imaju tehnički neispravno vozilo registruju svoje automobile na crno, ne terajući vozila na tehnički pregled. Pri tome i uštede jer je u ponudi za registraciju, kao dodatni mamac naveden – „besplatan tehnički pregled“.

Saobraćajna policija je doduše, poslednjih meseci pojačala kontrolu tehničkih pregleda, ali ni činjenica da je više od stotinu linija izgubilo, privremeno, dozvolu za rad, nije obeshrabrila lovce u mutnom.

„Jedno od rešenja koje smo mi predlagali je bilo uvođenje minimalne cene tehničkog pregleda. Slali smo taj dopis svim nadležnim institucijama, obraćali smo se i premijeru. Za sada, iako ima nekih pomaka, rešenje se ne nazire“, kaže Stojanović.

Predlog je da se tehnički za motocikle naplaćuje minimalno 2.000, za putničke automobile 2.500, a za teretna vozila od 2.500 do 7.300 dinara.

(Večernje novosti)

Share this post: