INVAZIJA NA NEZAŠTIĆENI BEOGRAD STIŽE IZ ZAGREBA: Hrvati krenuli u medijsko porobljavanje Srbije, razlog je strašan!

Sve više hrvatskih televizijskih produkcija seli se u Srbiju, piše zagrebački Jutarnji list, a razlog je novac i jeftina srpska radna snaga.

Jutarnji list je pod naslovom „Selidba na istok: Kako je jeftina srpska radna snaga ispraznila TV studije u Hrvatskoj“, istakao da je televizijska kuća RTL samo od početka ove godine preselila produkciju čak tri svoja velika zabavna šou-programa u Beograd.

Kako navode, od njih je jedan regionalnog karaktera i emitovaće se u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori, ali su druga dva rađena isključivo za hrvatsko tržište, navodi se u tekstu.

„Evidentno se, dakle, sve više domaće televizijske produkcije, posebno kad je reč o skupim zabavnim projektima, sele preko granice. A razlog je – u novcu“, piše list.

Jutarnji dodaje da dobro upućeni producenti i dobri poznavaoci televizijskih prilika procenjuju da je bar za 20-30 posto jeftinije snimiti šou u Beogradu nego u Zagrebu.

Neki kao razlog seobe navode to da Hrvatskoj hronično nedostaju studijski kapaciteti, jer „Jadran film“ iz godine u godinu sve više propada, dok su druge lokacije, poput hala na Zagrebačkom velesajmu koje koristi Nova TV, improvizovani televizijski studiji, u kojima uslovi i nisu baš najidealniji, navodi se dalje.

Promovišu potrebu izgradnje filmskih studija u Hrvatskoj, u koju, kako se ukazuje, „dolazi sve više velikih stranih filmskih produkcija koje obožavaju naše eksterijere, ali interijere moraju odraditi u Češkoj, Mađarskoj ili sve više Rumuniji, Bugarskoj i Srbiji, gde je unazad deset godina nikao Pinkov filmski grad, jedan od najmodernijih studijskih kompleksa u Evropi“ .

Ali, ne treba zaboraviti ni na cenu rada, najam prostora i tehnike, primećuje se u tekstu.

„Jedna epizoda nekog jačeg zabavnog šou programa komercijalne televizije košta između 80 i 100.000 evra. Kada preselite snimanje emisije u Srbiju, imate sigurnu uštedu od bar jedne epizode, a ako nastavite emisiju kroz sezone, recimo tri, ušteda se kreće od 240 do 300.000 evra, što nikako nije zanemarljivo“, kaže neimenovani sagovornik Jutarnjeg.

Jedna od važnih ušteda je sigurno i cena rada, konstatuje se u tekstu i kao primer navodi to da u Hrvatskoj jedan statista za aplaudiranje u publici za celodnevno snimanje zaradi oko 125 kuna (oko 2.100 dinara), a u Srbiji taj honorar iznosi 900 dinara, što je oko 54 kune.

U Srbiji je jeftiniji i najam televizijske tehnike. Filmska profesionalna kamera na kraći period košta od osam do 10.000 kuna po danu (oko 167.000 dinara), dok je u Srbiji cena oko 6.000 kuna (100.000 dinara).

Veliki deo teksta Jutarnji je posvetio i opisu kapaciteta i mogućnostima studijskog prostora srpske kompanije Pink internešenel grup u Šimanovcima.

(Nova Borba)

Share this post: