ROBA SPECIJALNE NAMENE: OTKRIVENO šta TO dovoze i odvoze ruski „ILJUŠINI“ u Srbiju i iz nje!

Stižu Rusi

Avionu „Iljušin Il-76“ koji su se nakon zabrane poletanja u Beogradu preseljeni u Niš i za koje je od početka vezana kontroverza po pitanju tereta koji prevoze ubuduće će, čini se, stvarati mnogo manje nedoumica u javnosti.

Direktor Regionalne razvojne agencije „Jug“, koja je sastavila trogodišnji plan razvoja niškog aerodroma, Bojan Avramović javno je rekao ono o čemu se mesecima spekuliše – Iljušini prevoze robu specijalne namene.

– Naravno da je u njima roba specijalne namene. I ne samo roba specijalne namene nego sva prateća oprema – navodi Bojan Avramović u intervjuu za portal tangosix.rs.

Iako Avramović govori o transportu robe specijalne namene, iz ranijih njegovih izjava u kojima govori o oružju i vojnim bazama, ali i konteksta ove izjave, malo je verovatno da se pod terminom roba specijalne namene krije nešto drugo, osim oružja. Za koje on, takođe, tvrdi da je sve legalno.

Time su praktično potvrđene informacije iz istraživanja Balkanske istraživačke mreže (BIRN) i Mreže za istraživanje organizovanog kriminala i korupcije (OCCRP) tvrdila da prevoze oružje iz centralne i istočne Evrope ka Bliskom Istoku i Turskoj.

Avramović dodaje da po BIRN-ovim statistikama duplo više Iljušina leti iz Hrvatske nego iz Srbije i dodaje da ne vidi da bilo ko u Hrvatskoj ima problema sa tim nego su ponosni na razvoj svoje privrede.

– Njih interesuje šta je u njima. Isto što i u američkim avionima koji lete iz Amerike, ruskim avionima koji lete iz Rusije ka tim destinacijama, isto što u nemačkim avionima koji lete iz Ramštajn baze, ali nije nadležnost aerodroma da priča šta je u njima.

Radi se o robi koja je proizvedena u Srbiji, koja ima sve potrebne dozvole za izvoz, radi se o robi koja i te kako utiče na privredni rast. Ako nekoga baš interesuje, to je apsolutno legalna roba – navodi Avramović.

U razgovoru dodaje i da su sva pitanja u vezi sa temom tereta koji prevoze Iljušini u stvari za Ministarstvo odbrane i SDPR.

– To nema nikakve veze sa aerodromom. Aerodrom kargo prevoze dogovara sa špediterima.

Dakle, aerodrom pruža uslugu kada carina to odobri. Ako ne, aerodrom ga neće pustiti – navodi Avramović i dodaje da je niška carina jedna od četiri integrisane carine u Srbiji, što podrazumeva zajedničko upravljanje više nadležnih institucija među kojima su granična policija, aerodrom (Konstantin Veliki), carina, veterina i BIA.

Kada je reč o buci koju stvaraju ovi avioni, zbog čega je direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije u julu zabranio poletanje sa aerodroma Nikola Tesla u pravcu grada Vladica Đurđanović, direktor aerodroma „Konstantin Veliki“ navodi da će, ako budu zabranjeni i u Nišu, potražiti posao na drugom mestu – u Hrvatskoj.

– Vidimo da se ljudi žale na buku. To su avioni napravljeni negde devedesetih godina. Takva je bila tad tehnologija. Veća je buka, ali imate i mercedese iz tih godina, pa mi nismo zabranili da mercedesi iz th godina idu drumovima u Srbiji.

Tako da ne vidim razloga ni da se žale novinari, a ni građani na Iljušine.

Ti Iljušini lete i u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Mađarskoj, Rumuniji, Bugrskoj, Makedoniji – u svim zemljama u okruženju – navodi Đurđanović i dodaje:

– Hrvatska ima osam aerodroma, a Srbija duplo veća od Hrvatske ima samo dva aerodroma. Proterali smo Iljušine iz Beograda, ako ih proteramo iz Niša, oni će otići u Hrvatsku.

Da li hoćemo da se srpska roba izvozi preko Hrvatske? Ako je to cilj, onda je to već politika i negativna kampanja za razvoj vazduhoplovstva i izvoz naše robe iz naše zemlje – dodao je on.

(tangosix.rs)

Share this post: