Vestinet.rs » ZANIMLJIVOSTI » Istraživanje pokazalo: Maslinovo ulje sprečava moždani udar
Istraživanje pokazalo: Maslinovo ulje sprečava moždani udar
Maslinovo ulje može sprečiti moždani udar kod osoba starijih od 65 godina, objavili su naučnici, prenosi BBC.
Oni su u poslednjih pet godina pratili zdravstveno stanje oko 7.000 ljudi u tri francuska grada i otkrili da su oni koji su koristili puno maslinovog ulja imali manji rizik od moždanog udara u odnosu na one koji ga nisu konzumirali.
Na osnovu zaključaka studije objavljene u časopisu Neurology, stručnjaci preporučuju da stariji ljudi promene prehranu i koristite više maslinovog ulja.
„Naše istraživanje pokazuje da bi se trebale izdati nove preporuke u vezi s prehranom osoba od 65 i više godina“, rekla je autorka studije dr. Cecilia Samieri sa Univerziteta u Bordeauxu.
„Moždani udar čest je među starijim ljudima, pa maslinovo ulje može biti jeftin način da se on spreči“, dodala je.
Studija je pokazala da je rizik od moždanog udara 41 posto manji kod onih koji su redovno konzumirali maslinovo ulje u odnosu na one koji nisu.
„Veruje se da maslinovo ulje štiti od povišenog holesterola, visokog krvnog pritiska i srčanih bolesti i ohrabruje da bi moglo imati sličnu ulogu i protiv moždanog udara“, rekao je Sharlin Ahmed iz britanskog udruženja za moždani udar.
Smešteno u: ZANIMLJIVOSTI · Oznake: krvni pritisak, maslinovo ulje, Moždani udar

























