Jeste li primetili da su muškarci u reklamama, svi redom, nesposobni?

Zašto su nespretni?

Da li ste ikada videli reklamu koja prikazuje „standardnu porodicu“ u kojoj nema majke koja je kompetentna i organizovana i tate koji nema pojma o životu? Verovatno niste, jer ih i nema, u svim reklamama muškarci su prikazani kao nesposobni.

„Majka iz televizijske reklame“ na svojim ramenima nosi teret podizanja dece i brige o muškarcu koji ništa ne doprinosi – ne radi po kući i ne brine se o deci.

„Tata iz televizijske reklame“ nije u stanju da se brine ni o daljinskom upravljaču i previše je zaokupljen pijenjem piva da bi uopšte pomislio da pomogne u kućnim poslovima. Ukoliko nekim čudom ipak to pokuša, stvari toliko krenu po zlu da je neminovni zaključak da bi bez žene njegov život bio u potpunom rasulu.

Ukoliko naiđe na prazan frižider, istog trenutka će uputiti pogled ženi koja u tom trenutku ulazi u stan sa 14 kesa namirnica i žonglirajući sa brojnim potomstvom.

Uprkos tome što reklame prikazuju muškarce kao potpuno nesposobne, realnost je znatno kompleksnija kao i briga koju posvećuju porodičnim dužnostima.

Ali zašto i dalje nema pobunjenih povika muške populacije koji traže da se ova nepravedna slika ispravi?

Možda zbog toga što su, na samom kraju, tu obavezu na sebe, ponovo, preuzele žene.

Nedavno istraživanje koje je sproveo Saatchi and Saatchi u Velikoj Britaniji otkrilo je da se žene retko poistovećuju sa „ženama i majkama iz televizijskih reklama“ kao i da ih najviše nervira način na koji su u njima prikazani muškarci.

Sugerisanje da su tate klovnovi, ili još gore, sporedne uloge, je najverovatnije poslednja greška koji ljudi zaposleni u marketingu prave“, zaključuje se u istraživanju.

(Telegraph, B92)

Share this post: