Ovo su namirnice od kojih ćete još više OGLADNETI

Ilustracija

Kada ogladnimo, često posežemo za hranom koja je potpuno pogubna za liniju, jer umesto da utoli glad, ona je samo povećava.

1. Brza hrana

Ona je puna praznih kalorija i pojačivača ukusa zbog kojih ćete nakon jednog hamburgera odmah poželeti drugi. U brzoj hrani nalaze se i štetne transmasti koje stvaraju holesterol i velika količina šećera koji će vam dati samo kratkotrajnu dozu energije.

2. Testenina

Obična testenina od belog pšeničnog brašna nema velike nutritivne vrednosti. Ne sadrži vlakna koja bi mogla da vas nahrane i što je više jedete – to je više želite. Zato radije birajte testeninu koja se pravi iz žitarica celog zrna, poput heljde, kukuruza ili kinoe.

3. Slane grickalice

Pune su soli koja će u vama izazvati dehidraciju i tako zbuniti vaše telo koje će misliti da je gladno, a zapravo je žedno. Ako grickalice ipak volite previše da biste ih izbacili iz svoje ishrane, obavezno nakon njih popijte čašu vode.

Oni koji su spremni na odricanje mogu ih zameniti zdravim grickalicama – šakom oraha, badema, indijskog oraščića ili pistaća, koji će istovremeno umanjiti želju za grickanjem, ali i za hranom, jer sadrže zdrave masti i kalorije.

4. Voćni sokovi

Iza natpisa ‘ne sadrži šećer’ na kupovnim voćnim sokovima skriva se potpuno drugačija istina – oni su puni šećera. Kada prebrzo popijete preveliku količinu, nivo šećera u vašoj krvi se naglo diže, a nakon toga sledi jednako nagli pad zbog kojeg ćete osetiti veliku glad. Čašu soka radije zamenite jednom narandžom ili grejpom.

5. Pahuljice

One su prave male šećerne bombe koje nisu bogate vlaknima. Kratkotrajno će zavarati vaš želudac, pa je zato bolje da se okrenite zobenoj kaši ili nezaslađenim zobenim pahuljicama u koje možete dodati sveže voće.

Ako više volite sveže voće, obogatite obrok rendanom jabukom, bananom ili borovnicama. Ako ste ljubitelj sušenog voća, odaberite sušene kajsije ili šljive koje će dobro delovati na vašu probavu.

6. Gazirana pića

Veštački zaslađivači u gaziranim sokovima pružaju samo privremen osećaj sitosti. Nakon toga će se u vašem telu aktivirati osećaj gladi i zato ih izbegavajte ako zaista želite da se najedete.

(Dnevnik.hr, foto: pixabay)

Share this post: