Vreme je za promene: Ovo su neki od besmislenih pravilnika

Inspektor u Srbiji može da kazni ugostitelja ako radnici ne nose borosane ili ako lavabo u objektu nije dovoljno dubok.

To je zato jer se u Srbiji nakon donošenja zakona često kasni sa usvajanjem pratećih dokumenata, pa se u međuvremenu koriste i oni koji su davno postali besmisleni.

– Tako, prema pravilnicima, inspektor određuje vrstu restorana na osnovu jelovnika, pa se dešavalo da restoran preimenuje u piceriju iako su pice samo četvrtina menija. Veliki je broj nepotrebnih pravila, a inspektori ih primenjuju na različite načine, neki ih ignorišu, neki izriču opomenu, drugi kaznu – kažu za “Blic“ u NALED-u.

Aleksandar Stevanović, konsultant mreže za poslovnu podršku, objašnjava da bi svaki inspektor mogao, kada bi želeo, ugostiteljima da pravi probleme zbog borosana.

– U takvoj smo situaciji zato što donosimo nove zakone, ali posle nemamo dovoljno kvalitetnih ljudi koji mogu da donesu podzakonske akte, i onda zakon ne može da se sprovede. Tu nastaju problemi, posebno ako inspektori doživljavaju inspekciju kao reketiranje – kaže Stevanović.

On objašnjava da nije u pitanju namera države, nego nemar, pa tako neki pravilnici opstaju jer nadležni prosto zaborave da ih ukinu.

U jednom trgovinskom lancu kažu da im je inspektor tražio da na tri metra, u delu gde prodaju suhomesnate proizvode, peciva i kolače, imaju tri sanitarna čvora.

– Uvoznicima tehnike traže potvrdu o usaglašenosti. To znači da se za svaki uređaj koji ima elektromotor radi analiza da li uređaj ometa državne radio-talase. To je iz pravilnika iz 1967.

I onda nam neka laboratorija izdaje potvrdu da aparat ne ometa radio-frekvencije iako nema načina da to utvrdi – kaže za “Blic“ Miloš Radović, uvoznik tehnike.

(Blic)

[adsenseyu4][adsenseyu4]

Share this post: