3 najvažnije namirnice protiv anemije

Evo kako da poboljšajte krvnu sliku pravilnom ishranom.

susam

Anemija nije bolest, ali može biti simptom neke ozbiljne bolesti , piše Rapid Home Remedies, a to svakako nije dobra vest. Ukoliko vaš doktor ne kaže da imate neki ozbiljniji oblik anemije koji se rešava isključivo medicinskom intervencijom, vaša anemija može biti uzrokovana pogrešnom ishranom. Možda imate manjak gvožđa, vitamina B12 ili folne kiseline. Nivo vaših krvnih zrnaca je opao i vaše telo ne dobija dovoljno kiseonika, a nizak hemoglobin koji prenosi kiseonik do nekih delova tela može biti rizičan za vaše zdravlje.

Zato vašu ishranu obogatite sastojcima koji su prirodni lekovi za anemiju.

1. Susam

Crno seme susama odličan je izvor gvožđa, a evo kako da susam upotrebite u borpi protiv anemije.

Potopite kašičicu susama u vodu i ostavite da odstoji dva sata. Procedite susam i izgnječite ga kako biste dobili pastu. Dodajte jednu kašičicu meda i dobro izmešajte. Uzmite po kašiku ove paste dva puta dnevno.

2. Spanać

Samo pola šoljice spanaća je sve što vam je potrebno da ojačate krv. Bogat je vitaminima A, B9, E, C, gvožđem, kalcijumom i beta karotenom. Uključite ovo povrće u vašu svakodnevnu ishranu, ali vodite računa da ga prokuvate jer ćete tako smanjiti nivo oksalne kiseline koja sprečava apsorpciju gvožđa.

– Spanać dodajte vašoj salati. Ako ga i inače koristite povećajte unos, a ako pomešate i celer, brokoli, kelj i potočarku dobićete zdrav i drugačiji dodatak vašem ručku.

– Prokuvajte pola šolje spanaća u šolji vode, kako biste napravili supu. Dodajte vaše omiljene začine i ovu ukusnu supu jedinte dva puta dnevno.

– U čašu sa sokom od lišća spanaća dodajte dve kašičice meda. Ovaj sok pijte svakodnevno, narednih 40 dana.

3. Paradajz

Nije dovoljno samo imati dovoljno gvožđa, potrebno je i da ga vaše telo apsorbuje. Paradajz je odlično rešenje za bolju apsorpciju gvožđa. Bogat je vitaminom C i likopenom.

– Jedite svež paradajz svakodnevno. Ubacite ga u salatu, sendviče, ili ga jednostavno jedite samostalno.

– Popijte čašu soka od paradajza barem jednom dnevno.

– Dodajte paradajz jelima koje pravite.

(Stvar ukusa)

Share this post: