Budite mudri u odabiru hrane – hranite se u skladu sa godinama!

Potrebe organizma nisu iste u različitim životnim periodima, tako da bi i ishranu trebalo prilagoditi tome.

zena jede jabuku

Pravilna ishrana je osnov zdravog načina života, pri čemu treba uzeti u obzir i godine, tvrde naučnici sa Univerziteta Kalifornija. Naše telo se vremenom menja, potrebe organizma su drugačije, pa ono što jedete sa 30 godina, ne bi trebalo da konzumirate i u pedesetim, upozoravaju američki stručnjaci.

OD 20. DO 30. GODINE

Jedite dosta mlečnih proizvoda, jer vam kosti još uvek rastu, a alkohol bi trebalo potpuno da izbegavate, zbog lošeg uticaja na zdravlje noktiju, kose i kože. Stroge dijete u ovom periodu nikako nisu poželjne.

OD 30. DO 40. GODINE

Počinjete da osećate nedostatak energije i umor, zbog čega bi stimulanse poput kafe trebalo da zamenite suvim voćem, naročito kajsijama i jabukama, kao i integralnim žitaricama. Izbegavajte šećer i nezdrave masti, kako biste zadržali telesnu težinu u normalnim granicama.

OD 40. DO 50. GODINE

Pojavljuju se prvi znaci anemije, zbog čega stručnjaci preporučuju kvalitetno crveno meso, voće i zeleno lisnato povrće. Slatkiše zaobilazite u širokom luku jer se u ovim godinama kalorije teže troše, pa lako možete da nabacite višak kilograma.

OD 50. DO 60. GODINE

U ovom periodu, imunitet pada, zato bi trebalo da unosite više probiotika i pijete dosta vode kako ne biste dehidrirali. Jedite što više povrća i ribe, dok bi suhomesnate proizvode trebalo da izbacite iz svog jelovnika.

POSLE 70. GODINE

Ishrana treba da bude bazirana na voću, povrću, piletini, ribi, a ne zaboravite i da unosite dosta tečnosti, naročito vode.

(Men’s Health)

Share this post: