Kad ste bolesni, izbegavajte ove namirnice: Neke od njih mogu da PRODUŽE BOLEST!

Pazite šta jedete

foto-ilustracija: pixabay

Iako hrana nije nešto o čemu prvo razmišljate kada ste bolesni, ona je pogonsko gorivo svakog organizma, pa valja znati koje namirnice treba da izbegavate jer, verovali ili ne, neke prolongiraju bolest.

Kafa

Ovo posebno važi ako imate stomačne probleme. Kofein je sam po sebi diuretik, pa osim što ćete više mokriti izaziva dehidraciju organizma što predstavlja još veće iscrpljivanje organizma ako vas je „zakačio“ virus ili neka druga infekcija. U slučaju povraćanja ili dijareje već ste dehidrirani, a uz kafu ćete samo pogoršati stvari.

Sok od narandže

Jeste da je ovaj sok zdrav, ali vam nikako ne ide u prilog ukoliko vas boli grlo ili je suvo. Citrusne kiseline iz soka su zdrave, ali u slučaju prehlade one mogu još više povrediti vaše grlo, a to znači da ćete samo prolongirati oporavak.

Slatkiši

Rafinisani šećeri kratkotrajno onemogućuju belim krvnim zrncima da se bore sa bakterijama. Čak nekoliko sati nakon što ste jeli slatkiše vaš imuni sistem je znatno slabiji. Najgore je ako imate stomačne probleme budući da slatko samo podstiče dehidrataciju.

Gazirano

Isto važi i za gazirana pića koja dehidriraju organizam. Ukoliko vas voda ne zadovoljava probajte pića sa niskim procentom šećera koja imaju elektrolite, kao što su sportske slatke vode.

Čipsevi

Izbegavajte ih ako vas boli grlo. Gruba tekstura ovakvih namirnica je kao šmirgla za vaše već bolno grlo. Što više iritirate grlo, duže će mu trebati da se zaceli.

Alkohol

Isto kao i kafa, alkohol je dijuretik i jako ubrzava metabolizam izazivajući stomačne probleme i dijareju. Osim toga, u situacijama prehlade mnogo ćete se brže napiti nego obično budući da ste već dehidrirani.

Mleko

Ukoliko ste „zapušeni“ i teško dišete mleko će samo pojačati proizvodnju sluzi. Doduše, lekari kažu da još uvek ne postoje zvanični dokazi da je to tako, ali da se pacijenti često žale kako im se posle mleka stanje čak pogorša.

Pržena hrana

Hrana bogata ugljenim hidratima duže će prolaziti kroz vaš digestivni sistem i samo će podsticati mučninu i kiselinu. Burgeri i krompirići neka sačekaju dok ne ozdravite.

Začinjena hrana

Curi vam nos? Onda se klonite ljutih papričica koje će samo pogoršati stanje i učiniti da vam nos curi kao slavina.

(Superzena.b92.net)

Share this post: