Recept: Kako izbeći gorušicu?

Kako da sprečite

Ako ste skloni pojavi gorušice, budite mudri i pokušajte da jedete četiri ili pet manjih obroka umesto tri velika. Veći obroci preteški su za sfinkter, a pun želudac može pogoršati kiselinu koja se vraća.

Osećaj paljenja u jednjaku je posledica vraćanja želudačne kiseline. Ako se gorušica često ponavlja, dolazi do bolesti gastroezofagialnog refluksa ili skraćeno GERB-a.

Đumbir

Osim što bi trebalo da uzimate manje količine hrane, uz obrok je dobro jesti i đumbir. Ako ga uzmete u umerenoj količini, đumbir je jedna od boljih namirnica za suzbijanje gorušice. Odavno se koristi kao sredstvo protiv upala pa služi kao lek za probavne tegobe.
Salate i kuvano povrće, ali ne i paradajz.

Važno je uz obroke uvek jesti salatu. Ipak, izbegavajte paradajz, beli luk , sir i masne prelive. Prelivi koji su pomalo kiseli ili sadrže masnoće mogu se koristiti ali u količini od jedne kašićice ili manje (izmerite, nemojte procenjivati). Karfiol, špargla, grašak i drugo zeleno povrće odlično suzbijaju gorušicu.

Čajevi

Osim čaja od đumbira, možete skuvati čaj od semenki anisa, kima ili komorač. Dodajte dve kašičice semenki u ključalu vodu i ostavite 10 minuta da se napari, procedite i popijte čaj.

Ako imate problema sa gorušicom izbegavajte:
1. alkohol
2. mleko
3. kafu i napitke koji sadrže kofein
4. čokoladu
5. gazirana pića
6. prženu i masnu hranu
7. agrume i kisele sokove
8. paradajz
10. i naravno, prejedanje

(Magazin)

Share this post: