Konzumiranje ovih namirnica zimi može vas razboleti i oslabiti vaš imuni sistem

Odvikavanje

Sledeće namirnice bi trebalo da izbegavate u zimskim mesecima, jer je moguće da će vas njihovo konzumiranje razboleti i oslabiti vaš imuni sistem.

ŠEĆER

Nutricionisti preporučuju smanjen unos šećera u svim godišnjim dobima, jer ova namirnica ima nula posto hranljivih materija. Ona povećava nivo šećera u krvi i smanjuje mogućnost organizma da se bori protiv bakterija i virusa. U jesenjim i zimskim mesecima stručnjaci savetuju ograničavanje unosa ove namirnice.

Izbegavajte procesuiranu hranu s većim procentom rafiniranog šećera poput slatkiša i gaziranih napitaka. Umesto toga, preporučuje se uzimanje hrane koja će stabilizovati nivoe šećera u organizmu poput smeđeg pirinča, leblebije i sočiva, te tako osnažiti imunitet.

PROSTI UGLJENI HIDRATI

Šećer se krije i u jednostavnim ugljenim hidratima poput kornfleksa i belog hleba, koji mnogi biraju kao glavnu namirnicu za doručak. Konzumacija prostih ugljenih hidrata, naime, u telu se brzo pretvara u glukozu, i tako stvara iste probleme za telo kao i konzumiranje belog hleba.

Umesto toga birajte cele žitarice poput zoba i ječma, po mogućnosti u kombinaciji sa organskim mlekom od badema, naseckanim bananama i malo cimeta.

MASNA I PRŽENA HRANA

Mnogo je razloga za izbegavanje hrane prepune zasićenih masnih kiselina poput prženog mesa i krompirića. Redovna konzumacija ovako pripremljene hrane povećava krvni pritisak i rizik od kardiovaskularnih bolesti, ali i slabi imunitet pojedinca.

Nutricionisti napominju da je odabir hrane ključan za otpornost organizma na bolesti i druge spoljne činioce. Stoga savetuju umerenost, i povremenu zamenu crvenog mesa zdravijim proteinima poput mahunarki.

ALKOHOL

Nemojte da se odreknete povremene čaše crvenog vina, ali bi svakako trebalo da pripazite na količinu alkohola koju unosite u organizam. Mnogobrojne studije su pokazale da preterano uživanje u alkoholu slabi imunitet i tako pojedinca izlaže sezonskim bolestima. Jedno piće vam neće naškoditi, ali tri čaše alkohola defnitivno će vas izložiti bolestima.

MLEČNI PROIZVODI

Mlečni proizvodi su takođe izvor skrivenih šećera, pa se preporučuje njihovo umereno uzimanje u hladnim mesecima. Američki naučnici iz klinike Mayo povezali su ispijanje mleka i jogurta, kao i konzumiranje sira s problemima u respiratornom sistemu. Naime, lekari su otkrili da kravlje mleko može zgusnuti sekrete (šlajm) u plućima i grlu i tako usporiti oporavak od bolesti. Umesto toga pijte zdravije alternative, poput pirinčanog mleka, ili organskih mleka od badema.

(Nadlanu.com)

Share this post: