Metoda koja čuda čini za ceo vaš organizam: Naučite tehniku dubokog disanja!

Zdravlje

Da li znate da je kapacitet vaših pluća 6 litara vazduha i da ga dnevno udahnete u količini od 9.000 litara?

Ali to ne znači i da vaša pluća rade svojim punim kapacitetom. Nažalost, većina ljudi koristi tek manji deo pluća, budući da dišu tzv. plitkim disanjem, zbog kojeg kiseonik često ne dođe do svih delova ovog vitalnog organa.

Ako ne koristite svoja pluća cela (ne koristite metodu dubokog disanja i druge metode koje pomažu plućima), u njima mogu da se natalože štetne materije. Posledice akumulacije toksina sigurno ste i sami osetili – glavobolju, teškoće s disanjem, vrtoglavicu i druge tegobe kojima je uzrok smanjena funkcija pluća.

Kako to možete da promenite? Jednostavno, metodom koju već praktikujete i to 23.000 puta, dnevno – udahnite!

Ali, ovog puta duboko i osetićete kako kiseonik čuda čini za ceo vaš organizam.

Duboko disanje za čistija pluća i zdraviji organizam. Plitko disanje je posledica životnih navika, lošeg držanja, ukočenih mišića i slabe telesne aktivnosti. Iako pluća nisu mišić, i njih treba da vežbate. Duboko disanje je najbolja vežba koja će brzo i jednostavno da očisti vaša pluća i da vam osigura pravilnu razmenu kiseonika i ugljen dioksida.

Njome ćete da podstaknete širenje mišića dijafragme i lakše ćete da napunite alveole (vazdušne vrećice), a time ujedno i da osigurate više kiseonika celom organizmu. Izbacićete nakupljene toksine i osetićete brojne druge dobrobiti.

Lagano duboko disanje iz stomaka podstaći će pravilno držanje tela i rad mišića trupa koji sudeluju u disanju, pa će vam na njemu biti zahvalna i vaša kičma. Pluća sudeluju u hormonskom sistemu kontrole krvnog pritiska, pa vam vežba dubokog disanja može poslužiti i kao prirodna pomoć kod hipertenzije. Ujedno, opustiće vas i smiriće vas, pa je izvrsna metoda u borbi protiv stresa.

Kako da duboko dišete

Kako biste utvrdili da li vežbate ispravno, jednu ruku možete da položite na stomak, a drugu na grudi. Pronađite mirno i tiho mesto. Idealno bi bilo u prirodi, ali poslužiće i bilo koji prostor u kojem se dobro osećate. Sedite, zatvorite oči i počnite s dubokim udisajem, kroz nos. Dišite polako. Brojite do pet dok udišete. Fokusirajte se na stomak – s njim počnite, neka se prvo on „napuni“, a tek onda pluća.

Udahnite koliko god možete, dok pluća i stomak nisu potpuno „puni“. Zadržite dah nekoliko sekundi (3-5), a zatim polako izdahnite, opet brojeći do pet. Ispraznite sav vazduh, koliko god možete, pa i onda kada mislite da više nema nijednog atoma koji je zaostao. (Osetićete da se stomak povlači prema unutra).

Kada ste ispraznili sav vazduh, ponovno udahnite. Vežbu ponovite ukupno 10 puta. Uvedite ovu metodu u svojusvakodnevnu rutinu, kako biste pomogli svojim plućima, ali i telu osigurali novu energiju i poletnost.

Koliko je korisna, u to ćete se vrlo brzo uveriti i sami.

(Stil)

Share this post: