Najbolje namirnice koje čiste pluća i smanjuju rizik od kancera

kupus

Pluća su jedan od najvažnijih organa u našem organizmu. Dnevno udahnemo preko 20.000 puta, a svaki od tih udisaja pokreće pluća koja rade 24 sata dnevno.

Treba napomenuti i to da su oboljenja pluća i respiratornog sistema jedna od najčešćih oboljenja na svetu.

Na zdravlje pluća utiču mnogobrojni faktori, a redovno vežbanje, izbegavanje duvanskog dima i zagađenja životne sredine najbolji su načini da ona ostanu što duže zdrava. Međutim, znate li da i određene namirnice utiču na njihovo zdravlje? Evo i koje.

Povrće iz porodice kupusnjača: Ono sadrži mnogobrojne antioksidante koji pomažu prirodno čišćenje toksina iz organizma. Kada je u pitanju zdravlje pluća, najbolji izbor su brokoli, karfiol i kupus.

Karotenoidi: Karotenoid je antioksidant narandžaste boje, a istraživanja pokazuju da smanjuje rizik od razvoja raka pluća. Može se pronaći u voću i povrću koje karakterišu narandžasta i crvena boja.

Omega – 3 masne kiseline: Ova masna kiselina od ključnog značaja je za celokupno zdravlje. Preliminarna istraživanja pokazuju da one imaju blagotvorno dejstvo na astmatičare. Najbolji izvori su masne vrste ribe, orasi i semenke lana.

Beli luk: Visok nivo alicina, kojeg beli luk sadrži u izobilju, smanjuje upale i bori se protiv infekcija. On uništava slobodne radikale i može biti od pomoći kod slučajeva astme. Takođe, istraživanja pokazuju da beli luk smanjuje i rizik od raka pluća .

Jabuke: Flavonoidi i raznovrsni vitamini koje one sadrže održavaju zdravlje respiratornog sistema na optimalnom nivou i sprečavaju razvoj oboljenja pluća.

Đumbir: Zbog njegovih antiupalnih svojstava koja čiste pluća, đumbir je odličan začin koji pomaže u sprečavanju razvoja oboljenja pluća.

Kurkuma: Kada je reč o zdravstvenim svojstvima, ovaj začin veoma je sličan đumbiru, s tim što on sadrži velike količine kurkumina, prirodnog jedinjenja koje može eliminisati ćelije raka.

Vitamin C: Namirnice koje sadrže visoke koncentracije vitamina C pomažu plućima da efikasno transportuju kiseonik kroz telo. Naravno, najbolji izvori ovog vitamina su citrusi, kivi, jagode, paprike, brokoli, ananas i dinja.

(Mini magazin)

Share this post: