Ne preterujte: I pića goje kao i čvrsta hrana!

Ishrana

Za razliku od čvrste hrane, pića na gotovo neprimetan način dodaju na kilaži, jer ljudi obično nisu svesni koliko su količinski uneli kalorija kroz piće. Pogledajte greške koje možda pravite sa omiljenim pićima i kako da ih sprečite.

PIJETE KUPOVNE „ZDRAVE“ SOKOVE

Kupovni sokovi su mnogima prvi izbor kada žele da se hrane zdravo, jer ne moraju da gube vreme na pripremu i kupovinu namirnica. Ali, budite oprezni, jer iako su navodno zdravi, ti sokovi su zapravo potpuno isti kao bilo koji kupovni, samo su im dodati sastojci kao što je spirulina da bi delovali zdravije.

Zato ovakvi sokovi deluju kao šećerna bomba na vaš organizam i puni su kalorija u samo jednoj porciji. Kada jedete voće, vlakna iz njega usporavaju glikemijski odgovor organizma i tako se reguliše sagorevanje šećera. Kada unosite voće u obliku tečnosti, ta vlakna nestaju, pa dobijate uz to i tonu šećera koji samo štete organizmu.

Umesto toga, sami napravite sok od raznog povrća i jabuke koja će mu dati slatkoću, bez dodatnih kalorija.

NE PIJETE DOVOLJNO VODE

Mnogo ljudi ne shvata da je voda antioksidans i ne unosi dovoljnu količinu ove tečnosti (oko šest čaša na dan). Mnogo ljudi meša glad sa žeđi i kada vam se telo navikne na dehidriranost, manje ćete i osećati žeđ. Iako se vi možda osećate dobro, vaš organizam pati čim mu malo opadne hidriranost.

PRETERUJETE SA PIVOM

Alkohol se uvek ističe kao prava zamka za kilograme, ali i dalje postoje načini da uživate u omiljenom piću bez brige za liniju. Najbolji izbor za to su vino, šampanjac i kombinacije pića sa tonikom.

Pivo je već problematično jer izaziva inflamatornu reakciju u organizmu zbog koje kilaža može mnogo da varira, a pre svega nadima. Takođe, alkohol se smatra „praznim kalorijama“ jer goji, a nema nikakva nutritivna svojstva.

PIJETE ŠEJKOVE U VELIKIM KOLIČINAMA

Šejkovi se pre svega preporučuju onima koji žele da dobiju na težini, jer u jednoj čaši ovog napitka može da se nađe i do 800 kalorija. Zato bi šejkove trebalo unositi umereno i to uglavnom od voća i nemasnih mlečnih proizvoda, a može se dodati i proteinski prah koji bi regulisao nivo insulina.

PIJETE DIJET SOKOVE

Nemojte se povesti time što imaju reč „dijet“ u sebi, jer su podjednako loši po vas kao i obične verzije. Istraživanja su pokazala da postoje receptori za slatko i na jeziku i na obodu digestivnog sistema. Kada se stimulišu, oni proizvode insulin, to jest hormon koji deponuje masti.

Pošto dijetalna pića imaju u sebi veštačke zaslađivače, u teoriji oni ne bi trebalo da stimulišu te receptore, ali iz nekog razloga ipak to rade. Poenta je u hromonskom odgovoru na stimulaciju dijetalnih napitaka. I oni menjaju to kako telo reaguje na šećer. Veštački zaslađivači mogu i do 300 do 600 puta da budu jači od običnog šećera, pa vam se receptori za slatko sve više navikavaju na šećer.

Zato vremenom može da vam deluje da vam je potrbno da unesete veću količinu ovog napitka da biste zadovoljili svoju potrebu za njim.

VIKENDOM UŽIVATE U KOKTELIMA

Verovatno ste već osetili tu lančanu reakciju: posle večeri sa koktelima teško vam je da odolite pici u ponoć. Za to možete da okrivite piće! Alkohol utiče na moždana hemijska jedinjenja zbog čega vam organizam sam traži brzu hranu. Nauka još nije otkrila tačan mehanizam, ali postoji nekoliko teorija.

Pretpostavlja se da alkohol pojačava ukus hrane, kao i da čini da vam bude teže da se osetite sitim, jer se metabolizam ubrzava zbog alkohola. Takođe, zbog alkohola manje razmišljate o svojim postupcima i eto kako možete da pojedete i više nego što vam je potrebno.

PRETERUJETE SA KAFOM

Velika šolja kremaste kafe može biti odlična da vas razbudi pre posla, ali pazite da ne preterate. Kafa podstiče lučenje adrenalina zbog čega bolje razmišljate i imate više energije. Ali, ako popijete više od tri šolje na dan, lučićete previše adrenalina.

Iako možda kafa sama po sebi ne može da vas ugoji, razni dodaci poput mleka, sirupa i šećera mogu. Ako svakog dana unesete 120 kalorija više od onoga što je vašem organizmu potrebno, ugojićete se 7 kilograma godišnje, a kafa sa mlekom i karamelom može da ima i 300 kalorija.

Zato budite umereni.

(Žena)

Share this post: