Nemojte piti vodu tokom i odmah nakon obroka – NIKADA!

Ilustracija

U toplim danima, većina nas će posegnuti za vodom, ali ni nje ne bi trebalo da pijemo bez ograničenja. Posebno ne tokom jela.

–  Unos vode tokom jela razređuje želudačne kiseline i sokove koji ometaju i usporavaju varenje. Trebalo bi da se pridržavamo pravila da vodu pijemo 15 do 20 minuta pre jela. Vodu treba izbegavati za vreme ili odmah nakon obroka i zato što se na taj način povećava zapremina želuca, objašnjava nutricionista Jagoda Jorga.

Dobra navika koju bi trebalo da usvojite je da svakog jutra popijete čašu vode sa kriškom limuna pre bilo kog obroka. Po vrućini, kad se pojačava osećaj žeđi i gubitak tečnosti, treba unositi više tečnosti. Bolje je piti po nekoliko gutljaja s manjim pauzama nego odjednom sasuti u sebe celu čašu vode.

Koliko treba da pijemo?

U normalnim uslovima, uz prosečan gubitak vode (od približno 12 čaša, to jest dva i po do tri litra) potrebno je uneti u organizam istu količinu tečnosti. To, međutim, ne znači da dnevno treba popiti tri litra vode. Većina namirnica sadrži vodu. Zajedno s hranom u organizam unesemo prosečno još četiri čaše vode.

ŠTA PITI?

CRNI ČAJ

Jača centralni nervni sistem, srce i krvne sudove, poboljšava varenje, doprinosi boljoj apsorpciji hrane, ubrzava razmenu materija, otklanja pospanost, umor i glavobolju.

ZELENI ČAJ

Zeleni čaj ima čak i lekovita svojstva. Leči trovanje i proliv, čuva zube od karijesa, povećava tonus organa za varenje, a time i apsorpciju hrane.

SOK OD ŠARGAREPE

Stimuliše deobu i rast ćelija, normalizuje razmenu materija i hemijsku ravnotežu u organizmu, povećava imunitet i oštrinu vida. Bogat je vitaminom A koji podstiče rast ćelija. Zato se taj sok posebno preporučuje deci.

Sveže isceđen sok od šargarepe čisti jetru, normalizuje njene funkcije, kao i funkcije žučne kese i bešike i ubrzava izbacivanje suvišne tečnosti iz organizma.

RAZNI SOKOVI

Pored vode i čaja, preporučuju se sokovi od povrća, voća i trava. Sokove ne treba piti za vreme jela ili odmah posle obroka. Ako sokovi nisu mnogo kiseli ili su normalno kiseli, piju se 30-40 minuta pre jela, a ako imaju pojačanu kiselost, bolje ih je piti nekoliko sati posle jela. Sokovi treba da su sveži.

Čak i posle kratkotrajnog čuvanja u frižideru (osim soka od cvekle) oni se kvare.

(Žena Blic, foto: pixabay)

Share this post: