Ova DIJETA je veoma čudna: Preporučuje se masna hrana, bez voća i trčanja!?

Ilustracija

Zaboravite salate, ono što vam treba za mršavljenje su slanina, masni sirevi i jaja.

Jedan zdravstveni guru otkriva deset iznenađujućih načina na koje možete da smršate, a nemaju nikakve veze sa onim što ste do sada čuli.

Ketogena dijeta savetuje da iz ishrane izbacite ugljene hidrate, budući da su upravo oni u najvećoj meri zaslužni za gojenje.

Godinama je Petersen pokušavao da smrša na konvencionalan način, tako što je jeo nemasnu hranu i radio kardio vežbe. Međutim, nije mu uspevalo, a nakon dosta istraživanja, odlučio je da proba ketogenu dijetu.

Ketogena dijeta se zasniva na konzumiranju proteina i masnoća i izbacivanju ugljenih hidrata iz ishrane (brašno, peciva, testenina, slatkiši…). Jelovnik se zasniva na mesu (svim vrstama mesa, s tim da se ne preporučuje konzumiranje mesnih prerađevina poput kobasica, viršli i sl), ribi, jajima, masnim sirevima, a jede se i zeleno povrće.

Jede se dosta masnoća: puter, kokosovo ulje i maslinovo ulje. Iz ishrane se takođe izbacuje skrobasto povrće poput krompira, voće koje je puno šećera i ugljenih hidrata, i jede se zeleno lisnato povrće.

U mršavljenju veliku ulogu igra hormon inzulin. Kad osoba jede ugljikohidrate, oni se razbijaju u glukozu u krvi. Gušterača počinje lučiti inzulin kako bi glukozu „pokupila“ iz krvi u ćelije, tako da se može koristiti kao energija.

Međutim, inzulin uzrokuje da se kalorije talože kao telesna masnoća, čime se onemogućava korištenje vlastitih telesnih masnoća kao goriva.

„Tek kad izbacimo ugljene hidrate iz naše ishrane i kao gorivo koristimo masnoće, možemo početi da mršavimo“, pojašnjava Petersen.

Konzumiranje manje od 50 grama ugljenih hidrata dnevno vas dovodi u stanje ketoze, prirodnog stanja organizma u kojem telo kao gorivo troši masnoću. Cilj ketogene dijete je, između ostalog i da smanji želju za slatkim, vremenom smanji napade gladi, dok vam energiju daje povećan unos masnoća.

Ono što je važno naglasiti jeste da prilikom sprovođenja ketogene dijete, ukoliko želite da smršate, mora doći do kalorijskog deficita kako bi kazaljka na vagi išla ka dole. Sama ketoza, ukoliko unosite previše kalorija, neće dovesti do mršavljenja.

„U toku dete se vrlo efektno može sprovoditi i povremeni post, čiji je cilj čišćenje creva, detoks organizma i omogućavanje organizmu da se odvikne od čestog grickanja i stalnih obroka i smanji želju za slatkim“, savetuje Peterson.

Povremeni post (tzv. „intermittent fasting„) može se sprovoditi u modelima koji vam odgovaraju, a jedan od najčešćih za početnike je model 16:8. U toku 24-satnog perioda 16 sati se posti, dok osam sati traje period u kojem je dozvoljeno jesti, pa tako, na primer, može da se jede samo u periodu od podneva do 20 sati, dok od tada do podneva sledećeg dana postite, rekao je Grant Petersen, autor knjige „Eat Bacon, Don’t Jog“.

Kada je reč o vežbanju, sledbenici ketogene dijete veruju kako su u procesu mršavljenja od kardio vežbi mnogo važnije vežbe s tegovima i rad u teretani i kako tegovi sigurno nisu nešto čega bi žene trebalo da se boje.

(Klix.ba, foto: pixabay)

Share this post: