Ove namirnice NIKADA nemojte konzumirati kasno uveče!

Dijeta

Prema statistici, čak 70 odsto gojaznih kasno večera, a obroci pored toga što su obilni često sadrže namirnice koje nikako ne bi trebalo konzumirati uveče.

Pored toga što rizikujete da se ugojite, neke namirnice bi mogle da vas spreče da utonete u san, pa bi ih zbog toga trebalo izbegavati.

1. ZAČINJENA HRANA

Tokom spavanja varenje se usporava, a organizmu je potrebno više energije da svari jaku i začinjenu hranu. Upravo zbog toga, ovakvi obroci ugoržavaju san. Takođe, jaki začini podižu telesnu temperature što vam takođe može smetati pre uspavljivanju.

Dr Lisa Medel sa Univerziteta u Čikagu preporučuje da bi jaku hranu trebalo konzumirati nekoliko časova pre odlaska u krevet.

2. CRVENO MESO

Dok vam namirnice koje sadrže zdrave količine proteina kao što su mleko, bademi, puter od kikirikija mogu pomoći da zaspite, crveno meso vam može napraviti kontrauslugu.

Iako je sjajno za gubitak kilograma i upravo se preporučuje za ručak uz sezonsku salatu, uveče ga izbegavajte zbog toga što možete preopteretiti želudac. Kao i kod začinjene hrane, creva su prinuđena da rade punom parom  što može da omete REM fazu i znatno umanji kvalitet sna.

3. VOĆE I POVRĆE

Naravno da je sveže voće i povrće poželjno jesti što češće, ali ne kasno uveče.
Karfiol i brokoli radije ostavite za ručak, jer iako ovo povrće sadrži triptofan koji podstiče proizvodnju serotonina, takođe je bogato vlaknima koja se teško razgrađuju što može da omete san.

Sa druge strane, povrće poput kupusa, zelene salate i celera potpuno je bezbedno jesti uveče, pogotovo ako od njega napravite salatu i začinite je maslinovim uljem i limunovim sokom.

Kad je reč o voću, konzumirajte ga samo u prepodnevnim časovima.

4. VODA

Iako je neverovatno da voda može da naškodi na bilo koji način, trebalo bi da pazite na konzumaciju kasno uveče.
Iako se preporučuje da tokom dana popijete dva litra vode, ne bi trebalo da to činite pred spavanje jer ćete često ustajati tokom noći da bi mokrili, čime ćete remetiti san.

5. SIR

Jaki prevreli sirevi su često vrlo kalorični zbog čega bi trebalo da ih izbegavati u večernjim časovima.

Pored toga, sirevi sadrže tiramin, aminokiselinu koja umesto da uspavljuje stimuluše mozak i razbuđuje vas, što vam neće pomoći da zaspite.

(Žena Blic)

Share this post: