Ovo su NAJZDRAVIJE namirnice kojima treba da OBOGATITE svoju ishranu

Ilustracija

foto-ilustracija: pixabay.com

Po savetima nutricionista, ovo su najzdravije namirnice kojima treba da obogatite svoj meni u 2017. godini, a uz njih vam predlažemo i u kojim jelima možete da ih koristite.

Banana – ovo tropsko voće je izuzetan izvor kalijuma koji štiti srce, a uz to pojačavaju lučenje dopamina, serotonina i norepinefrina. Počastite se smutijem od banane, citrusa i ovsa.

Maline – izuzetno su bogate nutrijentima koji sprečavaju brojne bolesti, uz to usporavaju starenje i štite vas od gojaznosti. Pripremite salatu od malina i plavog sira.

Pomorandže – svi znamo da su jak izvor C vitamina, ali malo ko zna da se u kori pomorandže nalazi herperidin koji snižava holesterol i visok krvni pritisak. Za one koji su dovoljno smeli predlažemo salatu od pomorandže, paradajza i luka.

Kivi – mali zeleni čupavac ima još više vitamina C nego pomorandža, a uz to i vitamin E i polifenole koji su jaki antioksidansi. Hladno predjelo od račića, luka i kivija je veoma osvežavajuće – i zdravo.

Nar – u sasvim malo kalorija dobijate mnogo vitamina C i kalijuma, pa vam ne moramo više pričati o ovom voću koje umanjuje rizik od kancera. Napravite džem od nara i kruške, jutra će vam biti mnogo lepša uz ovu poslasticu.

Borovnice – osim što vam čuvaju vidi snižavaju šećer, ove bobice su odlične za kognitivne procese i poboljšanje pamćenja. Napravite ovsenu kašu sa maskarponeom, limunom i borovnicama.

Grejpfrut – uz ovo voće ćete lako smršati, očistiti kožu, povratiti balans digestivnog trakta i manje ćete se umarati, a da i ne pominjemo da je odlična preventiva protiv kancera i srčanih bolesti. Uz grilovanu ribu spremite salatu od grejpa, breskve i nane.

Mandarine – u malim narandžastim voćkicama nalazi se više antioksidanasa nego u pomorandžama. One su i jak izvor luteina i zeaksantina koji se bore protiv katarakte i raznih poremećaja vida. Spremite salatu od mandarine, avokada i semenki bundeve.

Paradajz – ovaj jak antioksidans izuzeno je bogat likopenom, supstancom koja se hrabro bori protiv kancera i štiti naše DNK ćelije. Čorba od paradajza i bosiljka će vam baš prijati.

Pečurke – malo ko zna da su pečurke bogate antioksidansima koji su odlična preventiva protiv kancera, kao i da su najveći izvor vitamina D (što je, na primer, za vegane veoma važno). Počastite se pastom od žalfije i pečuraka.

(Dnevno.rs)

Share this post: