Postoji 5 ključnih faktora, uz pomoć kojih možete da smanjite rizik od srčanog udara za 86%

Očistite krvne sudove

Nedavna istraživanja sugerišu da postoji pet ključnih faktora, uz pomoć kojih možete da smanjite rizik od srčanog udara za 86 procenata.

Prema rečima naučnika, u pitanju su sledeći faktori: zdrava ishrana, vežbanje, bez preteranog konzumiranja alkohola, nepušenje i održavanje vitke linije.

Nakon praćenja više od 20.000 zdravih muškaraca tokom 11 godina, naučnici iz Švedske su otkrili da svaki od ovih faktora, koji su deo životnih navika, mogu da smanje rizik od srčanog udara, a kada se kombinuju efekti su zapanjujući. Zapravo, praktikovanjem svih pet navedenih faktora, mogu da se spreče četiri od pet koronoranih oboljenja kod muškaraca.

Vaši svakodnevni izbori utčiu na vaše zdravlje mnogo više nego što mislite. „Današnji lekovi su važni i efektni, ali ipak, ne postoji magična pilula ili moderna tehnologija koja je važnija za prevenciju od srčanog udara od zdravog stila života.“, kaže dr Mark Urman, kardiolog u bolnici Cedars-Sinai u Los Anđelesu.

Tokom istraživanja je utvrđeno da najzdraviji muškarci piju manje od dva alkoholna pića dnevno, ne puše i održavaju obim struka ispod 94 centimetra. Oni, takođe, šetaju ili voze biciklu 40 minuta dnevno, a najmanje jedan sat u toku nedelje izdvoje za energično vežbanje. U režim ishrane uključuju voće, povrće, mahunarke, orahe, mlečne proizvode, žitarice celog zrna i ribu.

Kombinujući svih pet faktora, svi muškarci su zapravo smanjili rizik od srčanog udara za 86 procenata, u odnosu na one momke koji nisu upražnjavali nijednu od ovih zdravih navika.

Budući da svaki faktor, pojedinačno redukuje srčani udar, čak i muškarci koji su praktikovali jednu ili dve zdrave navike značajnu su mogli da smanje rizik od ovog srčanog oboljenja. Naime, nepušači su imali najveće benefite, smanjujući rizik od srčanog udara za 36 procenata, dok je zdrava ishrana ovaj rizik smanjila za 18 procenata. Održavanje obima struka smanjuje rizik od srčanog udara za 12 procenta, umereno konzumiranje alkohola za 11, dok redovno vežbanje umanjuje rizik za 3 procenta.

„Što više upražnjavate fizičku aktivnost, izbegavate cigarete i trudite se da izbegnete šlaufe oko struka, veći su vam izgledi da izbegnete srčani udar. Definitivno je najbolji sinergičan efekat svih pomenutih navika.“, rekao je Urman. 

(menshealth.rs)

Share this post: