Predstavljamo 5 rešenja za sve vas koji imate problem sa varenjem hrane

Za bolje varenje hrane

Loše varenje može izazvati nadutost, bol u želucu i crevima, loše raspoloženje i letargičnost. Aktiviranjem želudačnih sokova možete ponovo potpiriti plamen u želucu i podstaći varenje da radi punom snagom. Time ćete podići energiju i raspoloženje i vratiti se u akciju u punom zamahu.

1. Zakiselite nepce

Kiseli ukus pomaže da podstaknete proizvodnju želudačne kiseline.
Time se daje lagan podsticaj sistemu za varenje i priprema ga na hranu s kojom ćete početi dan.
Iscedite pola limuna u 250 ml tople ili mlake vode i popijte napitak pola sata pre doručka.
Činite to svaki dan da pospešite proizvodnju želudačnih sokova.
Još jedna kisela namirnica čini dobro: jabukovo sirće!
Nalijte 1 ili dva prsta sirćeta u čašu od 2 dcl, dodajte vodu, nakapajte malo limuna i pijuckajte tokom dana.

2. Koristite komorač

U Indiji, semenke komorača (lat. Foeniculum vulgare) često se poslužuju za poboljšavanje varenja posle jela i za osvežavanje daha.
Dok ih grickate, ove semenke oslobađaju materiju zvanu terpenoide anetol.
Ona poboljšava peristaltiku creva i zaustavlja gastrointestinalne grčeve.
Semenke deluju antispazmodično, ublažavaju nadutost, isteruju gas i smiruju pokvaren želudac.
Kupite semenke komorača prodavnici zdrave hrane, kratko ih prepecite ili ih sirove posipajte preko jela.

3. Fermentisana hrana

Ako imate probleme sa varenjem, isprobajte fermentisano povrće kao što je kiseli kupus.
Fermentisana hrana je puna probiotika, koji potiskuju štetne bakterije iz creva.
Stoga mogu olakšati nadutost, vetrove, proliv, zatvor i druge tegobe vezane za varenje.
Ako niste ranije jeli ovu hranu počnite sa malim dozama. Prvih dana uvedite u dnevni jelovnik kašiku fermentisanog povrća ili organsku supu pre jela.
Tokom prvih mesec dana postepeno podižite dozu do četvrtine šoljice.

4. Zaljutite vašu hranu

Glavni aktivni sastojak ljute crvene paprike, kapsaicin, pomaže ljudskom telu da bolje vari hranu.
To čini tako što podstiče želudačne sokove i povećava dotok krvi do zidova želudačne sluznice.
Osim što unapređuje varenje, ljuta papričica deluje antidepresivno, jer kapsaicin podstiče neke hormonalne procese koji donose osećaj prijatnosti.
Ne bojte se začiniti hranu s malo ljute paprike ili iskušati svoj sopstveni slatki sos od čilija.

Sastojci

pola šoljice jabukovog ili pirinčanog sirćeta
pola kašike praha stevije
1/4 čaše vode
čen belog luka
pola do jedne kašike smrvljenog suvog čilija
par zrnaca himalajske soli
jedna kašika kukuruznog skroba prethodno rastvorenog u 3 kašike hladne vode

Priprema

Ubacite sve sastojke u tiganj, lagano grejte desetak minuta, dodajte kukuruzni skrob i grejte još dva minuta. Sačuvajte u frižideru.
Obratite pažnju da je pola kašike čilija dovoljno za ukus većine ljudi. Cela kašika predviđena je za one koji zaista obožavaju ljuto.
Nemojte koristiti čili ako imate čireve ili refluks želuca (GERB).

5. Đumbir za bolje varenje

Ljutkasti đumbir prati glas idealnog sredstva za ublažavanje mučnine.
Malo ko zna da je on pravi melem za želudac i creva.
Đumbir opušta digestivni trakt i dopušta hrani da prolazi kroz njega glatko, bez zadržavanja. Pomaže boljoj asimilaciji i apsorpciji hrane.
Ajurveda smatra da đumbir poseduje svojstvo otklanjanja nakupljenih toksina iz digestivnog trakta. Rasplamsava agni – probavnu vatru.
Grickajte komadić svežeg đumbira pre svakog obroka.
Ili, napravite čaj od korena đumbira. Trebaće vam 2,5 cm sirovog korena. Kuvajte ga 30 minuta u 300 ml vode. Na kraju smete dodati mrvicu stevije ili meda.
Sveži koren đumbira možete nabaviti u svim većim prodavnicama na odeljenju povrća.

Temeljno žvaćite

Često jedemo dok razgovaramo, čitamo, gledamo tv ili vozimo, nesvesni onog što stavljamo u usta.
U takvoj situaciji gutamo hranu pre nego što je temeljno sažvakana.
Ako prerano gutate hranu, proces varenja je narušen od samog početka, jer propuštate izložiti ugljene hidrate pljuvački i enzimima koji ih razgrađuju.

Stoga prožvaćite hranu 15-20 puta po zalogaju, tako da bude usitnjena pre gutanja.

(Alternativa za vas)

Share this post: