Predstavljamo vam zdrave alternative maslinovom i suncokretovom ulju

Zdravlje iz prirode

Ukoliko želite da u svoju kulinarsku praksu unesete novine, i pritom ste pobornik zdrave ishrane, evo nekoliko saveta za izbor savršenih ulja za pečenje, prženje, pripremu rižota i salata.

Za pečenje – Ulje od uljane repice
Ulje od uljane repice ima 6 procenata zasićenih masti, dok maslinovo ima 14,3. Pored toga, ovo ulje ima i 10 puta više omega-3 masnih kiselina i 50 posto više vitamina E. S obzirom da ima visoku tačku dimljenja, pogodno je za pečenje.

Za rižoto – ulje pirinčanih mekinja
Ovo ulje ne sadrži trans masti, a ima polinezasićene masnoće, vitamine i antioksidanse i pomaže u smanjivanju lošeg holesterola. Zahvaljujući visokoj tački dimljenja, ulje od pirinčanih mekinja dobro je za prženje, dinstanje i peciva, ali i pripremu rižota. Ako hranu pržite u dubokom ulju, odlučite se za ovo ulje.

Za prženje – kokosovo ulje
Kokosovo ulje sadrži 50 procenata lauričke kiseline, zasićene zdrave masti. S obzirom da je na sobnoj temperaturi u čvrstom stanju, nije pogodno za salate, ali je odlično za prženje.

Za salate – Orahovo ulje
Ovo ulje sadrži zavidne količine masnih kiselina i utiče povoljno za zdravlje srca. Ima karaklterisitčan miris i nisku tačku dimljenja, pa je pogodnije za salate nego za termičku obradu.

(stvarukusa.rs)

Share this post: