Preventiva: Ishranom sprečite pojavu akni

Povrće

Omega-3 masne kiseline hidriraju kožu i sprečavaju da dođe do upala pa je preporučljivo da u svoju svakodnevnu ishranu uključite namirnice poput lososa, semenki lana i oraha!

Mahunasto povrće

Akne su direktno povezane sa osetljivošću lojnih žlezda koje reaguju na hormon testosteron. Noćna mora zato za mnoge startuje kada telo počne da proizvodi testosteron, a organizam nema dovoljno cinka, minerala koji kontroliše njegovo otpuštanje. Ovo često rezultira navedenom pojavom akni. Unos cinka u organizam je neophodan, jer osim što reguliše testosteron, cink pomaže u boljoj apsorpciji vitamina A važnog za zdravlje kože. Cinkom su bogate mahunarke (bob, boranija, kikirki, pasulj, leblebije) i ribe.

Semenke lana i lososa

Omega-3 masne kiseline hidriraju kožu i sprečavaju da dođe do upale pa je preporučljivo da konzumirate namirnice poput lososa, semenki lana i oraha. Kao prevenciju protiv akni preporuča se da u redovni meni uvrstite ribu i to barem tri puta nedeljno.

Kruška i šargarepa

Telo beta karoten pretvara u retinol, inače derivat vitamina A koji je zaslužan za pigment kože i zaštitu od UV zraka, kao i akni. Osim toga, retinol je osnovni sastojak brojnih krema protiv akni. Prirodnim putem, beta karoten može da se unose direktno u organizam konzumiranjem šargarepe, narandže, kruške, a za prevenciju u borbi sa aknama preporuča se da dnevno pojedete barem pola šoljice navedenog voća i povrća.

Brazilski orah

Ukusni orašasti plod obiluje selenom, a poznati antioksidant štiti od upalnih procesa i pomaže pri čuvanju elastičnosti kože. Crveni luk, beli luk i riba takođe su namirnice koje obiluju selenom.

Paradajz

Vitamin C jača površinski sloj kože i štiti od ožiljaka koji nastaju zbog akni, zbog čega se preporučuje pojačan unos namirnica koje su riznica vitamina C. Paradajz i narandža su jedne od takvih, a sadrže i bioflavanoide koji takođe deluju protiv upale. Za masnu kožu preporučuje se konzumiranje paradjza, jer ćete tako umanjiti lučenje loja i rizik od akni.

Zeleno lisnato povrće

Kelj i spanać obiluju vitaminom E koji je inače zaslužan za pigment i zaštitu od ožiljaka. Preporuča se da svakodnevno u organizam unosite neko zeleno povrće, ili u formi svežih napitaka, ili u obliku salate. Ako ga konzumirate kuvanog, najbolje je da prođe kroz minimalnu termičku obradu.

Banana

Kalijum je potreban telu ne bi li se ono bolje nosilo sa stresom, poznatim gutačem kolagena koji koži daje elastičnost. Baš zbog toga, preporučuje se da često konzumirate povrće i voće koje sadrže kalijum, a jedna banana dnevno učiniće čuda za vašu kožu baš kao i repa, šljiva i bundeva.

(Zadovoljna.hr)

Share this post: