PRODUŽAVA OSEĆAJ SITOSTI: Smršajte pomoću semenki lana

seme

Kombinacija nezasićenih masnih kiselina i celuloze koju sadrži seme lana vrlo je korisna za vaše zdravlje jer produžava osećaj sitosti, smanjuje nivo holesterola u krvi i podstiče probavu.

Mada je odavno poznato da je seme lana bogat izvor lekovitih i hranljivih materija, kao što su omega 3 masti, celuloza i lignin, naučnici i dalje istražuju sva njegova svojstva. Tako je grupa naučnika sa prestižnog američkog univerziteta Harvard nedavno ustanovila da seme lana podstiče mršavljenje. Naime, seme ove biljke je bogat izvor nezasićenih masnih kiselina koje, ukoliko ih konzumirate, za čak 37 odsto uvećavaju vaše šanse da smršate.

Konzumiranje masti je neophodno za funkcionisanje organizma, ali, ukoliko ne želite da se ugojite, vrlo je važno kakve masti konzumirate, pa nutricionisti pre svega preporučuju omega 3 nezasićene masne kiseline.

Kombinacija nezasićenih masnih kiselina i celuloze koju sadrži seme lana vrlo je korisna za vaše zdravlje jer produžava osećaj sitosti, smanjuje nivo holesterola u krvi i podstiče probavu. Kada se tome doda i lignin sa antikancerogenim svojstvima, kojeg u semenu lana ima u daleko većoj količini nego u drugim namirnicama, jasno je koliko je korisno za ljudsko zdravlje.

Zato seme lana i ulje koje se iz njega dobija koristite što češće u ishrani. Semenkama pospite svoju omiljenu salatu ili ih dodajte doručku od žitarica i jogurta ili mleka, a ulje lana koristite za pripremu salata od sezonskog povrća.

Laneno ulje i seme, međutim, ne bi trebalo da koristite kod pripreme kuvanih ili prženih jela jer termičkom obradom u velikoj meri gube lekovita svojstva.

(naturamedica)

Share this post: