Samo pola kašičice je dovoljno da u vrlo kratkom roku otopite masne NASLAGE, naročito na STOMAKU

Ilustracija

Od svih masnih naslaga, one na stomaku su najtvrdoglavije, a s godinama, i uprkos zdravoj ishrani i istom intenzitetu aktivnosti, postaju sve tvrdokornije.

Tome pogoduju povišeni nivoi kortizola, hormona stresa koji razgrađuje mišiće i stvara plodno tlo za taloženje masnih naslaga na stomaku, koje su mnogo više od estetskog problema jer usporavaju metabolizam i povećavaju rizik od bolesti srca i nekih vrsta raka.

„Krivac broj jedan zbog kojeg je bitku protiv masnoća nataloženih na stomaku vrlo teško dobiti su hormoni. S menopauzom se smanjuje nivo estrogena; a to utiče na taloženje sala, zbog čega su žene i sklonije stvaranju, po zdravlje opasnog, visceralnog masnog tkiva koje oblaže organe i povezano je sa dijabetesom tipa 2 i bolestima srca“, kaže dr Oz.

[adsenseyu1]

Novo istraživanje je pokazalo da salo na stomaku smanjuje i mineralnu gustinu kostiju i povećavaju rizik od gubitka koštane mase, upozorava slavni lekar. Hormonska neravnoteža tokom menopauze neretko uzrokuje i stalan osećaj gladi.

Poremećaji spavanja, uobičajeni u perimenopauzi i menopauzi, povezani su sa smanjenjem nivoa leptina, hormona koji suzbija apetit i sa povećanjem nivoa grelina koji stimuliše apetit, objašnjava Oz.

Kako biste se rešili masnih naslaga sa stomaka, morate da dobijete tešku bitku protiv podivljalih hormona, estrogena i kortizola. Da biste ih ukrotili, morate da promenite način života, u prvom redu način ishrane, jer upravo ishrana može da sabotira mukotrpne vežbe za ravan stomak.

Na listi namirnica koje su saveznici masnih naslaga na stomaku su pakovane namirnice, delimično hidrogenisana ulja i obogaćena brašna.

Izbegavajte sve namirnice koje sadrže transmasti, poput margarina, pakovanih kolačića, krekera i testenine, jer takva hrana udvostručuje sloj masnoća na stomaku, a čak može i da redistribuira masti iz drugih delova tela na stomak.

[adsenseyu1]

Prazni ugljeni hidrati koji sadrže šećer i rafinisano brašno, gorivo su koje pospešuje stvaranje tih opasnih masnoća na stomaku.

Zato izbacite štetne ugljene hidrate, a svakom obroku dodajte pola kašičice cimeta, karanfilića ili origana, jer deluju kao stabilizatori šećera u krvi.

Cimet i karanfilić ujutro dodajte kafi ili ovsenoj kaši, a tokom dana začinima pospite salatu, sendvič i glavno jelo – to će pospešiti sagorevanje masnoća na stomaku.

„Osnova ishrane za lep i ravan stomak su žitarice celog zrna i vlakna. Studije su potvrdile da žitarice celog zrna smanjuju masne naslage na stomaku, dok vlakna pospešuju rad metabolizma.

Stoga svaki dan jedite tri obroka od 300-400 kalorija koja sadrže žitarice celog zrna i dva lagana međuobroka koja obiluju vlaknima“, savetuje dr Oz.

(24sata.hr, foto: pixabay)

Share this post: