Sinoć ste PREVIŠE popili? Ovo je NAJBOLJE rešenje za MAMURLUK!

Ilustracija

Ispijanje velike količine vode nije jedini način da dođete sebi nakon burne noći.

Većina nas zna koliko mamurluk može da bude težak – stomak vam se meškolji, misli su vam zamagljene, a u glavi imate osećaj kao da vas je neko udario bejzbol palicom na spavanju.

“Da biste znali koji je najbolji lek za mamurluk, potrebno je da znate šta se zapravo događa u vašem organizmu”, kaže doktor Džordž Kub, direktor američkog Nacionalnog instituta za alkoholizam.

“Kada pijete, u vašem mozgu dolazi do oslobađanja velike količine neurotransmitera koji čine da se osećate dobro. Velike količine alkohola prouzrokovaće, međutim, pojavu talasa intoksinirajućih hemikalija koje mogu da aktiviraju mehanizme vezane za odbrambeni odgovor organizma na stres i upale”, objašnjava Kub.

Kao posledica, javljaju se glavobolja, mučnina i drugi simptomi slični onima koje osećamo tokom gripa, a kako starimo, njihovo dejstvo može biti još izraženije.

Šta možemo učiniti da olakšamo sebi?

Hidratacija je svakako dobar početak, s obzirom na to da se alkohol ubraja u diuretike, koji podstiču oslobađanje vode iz organizma u vidu čestog mokrenja. Gubitak dragocenih tečnosti poremetiće odnos elektrolita u organizmu, pa bi dobro bilo nadoknaditi ih.

Trčanje ili bilo koja druga intenzivnija fizička aktivnost takođe bi moglo da pomogne, koliko god vam u mamurnom stanju bila mrska pomisao na to. Vežbanje ubrzava metabolizam, odnosno protok krvi, što znači da će se toksini brže osloboditi iz tkiva u organizmu, kaže Kris Alford, profesor fiziologije na Univerzitetu Zapadne Engleske i stručnjak za mamurluk.

Kub savetuje da se svakako istuširate i pojedete neki osvežavajući obrok kako biste dodatno podstakli izbacivanje nataloženih toksina iz tela, jer upravo oni čine da se osećate mlitavo.

Izležavanje na kauču uz filmski maraton svakako nije dobra ideja, jer ćete na taj način usporiti proces oporavka.

(B92, Time, foto-ilustracija: pixabay)

Share this post: