Žudnja za pojedinom hranom može značiti da vašem organizmu nedostaju važne materije

Glad

Ako vaš mozak konstantno šalje signal da vam je potrebna specifična vrsta hrane, to može da ukazuje da vašem organizmu nedostaje esencijalnih materija.

Ukoliko ne shvatite o čemu se tu zapravo radi i zašto vam se jede jedna te ista hrana, možete pogoršati zdravstveno stanje i postojeće bolesti, ukoliko su prisutne.

Zato vam predstavljamo pet najčešćih manifestacija nedostataka neophodnih nutrijenata, koji se kamufliraju kroz želju za ukusnim jelima.

Kroz želju za čokoladom organizam traži magnezijum

Žudnja za čokoladom može ukazivati na manjak magnezijuma u vašem organizmu. Ovaj mineral neophodan je za zdravlje kose i kože, a njegov nivo najviše pada tokom druge polovine menstrualnog ciklusa i zbog stresa. Takođe, na nivo magnezijuma utiču i gazirana pića, alkohol i kafa. Preporučuje se da umesto čokolade jedete orašaste plodove, naročito brazilski orah i semenke bundeve, koje obiluju ovim mineralom.

Žudnja za slatkišima je posledica nedostatka hroma

Hrom učestvuje u metabolizmu glukoze i pojačava delovanje insulina. Istraživanja su potvrdila da hrom stabilizuje nivo šećera kod dijabetičara. Posezanje za slatkim u takvim situacijama samo pogoršava problem, jer se nivo šećera u krvi naglo podiže i još brže pada. Umesto toga, preporučuje se konzumiranje hrane bogate hromom, kao što su šargarepa, krompir, brokoli i špargle.

Nekontrolisana želja za mesom = manjak cinka i gvožđa

Ako vašem organizmu stalno treba meso, moguće je da mu nedostaje gvožđe i cink. Cink igra važnu ulogu u imunom sistemu i utiče na zdravlje kože i noktiju. Iako je crveno meso najbolji izvor cinka, preporučuje se konzumiranja spanaća, školjki, sira i semenki bundeve.

Želja za sirom predstavlja manjak kalcijuma

Žudnja za sirom može ukazivati na manjak kalcijuma u organizmu, ali i esencijalnih masnih kiselina. Kalcijum čuva zdravlje zuba i kostiju i neophodan je za normalno funkcionisanje mišićnog i nervnog sistema. Odličan izvor ovog minerala osim sira su mleko, jogurt, sardine, losos i brokoli. Takođe, preporučuje se da jedete više orašastih plodova i laneno seme, jer su ove namirnice bogate esencijalnim masnim kiselinama.

Žudnja za ugljenim hidratima ukazuje na manjak triptofana

Želja za ugljenim hidratima može biti rezultat manjka aminokiseline pod nazivom triptofan. Ta aminokiselina neophodna je za sintezu hormona sreće, serotonina, a njegov manjak može uzrokovati promene u raspoloženju, manjak sna i osećaj nelagodnosti. Iako ugljeni hidrati ne sadrže triptofan, oni podižu nivo šećera u krvi, koji tera aminokiselinu u mozak. Hleb i testeninu najbolje je zameniti mlekom, jajima, orasima, sirom, bananama i ćuretinom.

(Stil)

Share this post: